کد خبر: ۸۲۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 18
شفا آنلاین>سلامت>محققان موفق شده‌اند با استفاده از فوم آلاستومر قلب مصنوعی بسازند که می‌توان آن را به جای قلب طبیعی استفاده کرد.
به گزارش شفا آنلاین،محققان دانشگاه کورنل اخیرا موفق به ساخت جدیدترین فوم آلاستومر شده‌اند که می تواند مانند پمپی که مواد مایع را پمپاژ می‌کند و به عنوان یک قلب مصنوعی بجای قلب طبیعی مورد استفاده قرار گیرد.

سیلیکون فوم پوروالاستیک ماده‌ای نرم است که می توانیم آن را به هر شکلی که بخواهیم درآوریم و این امکان وجود دارد که در آینده با استفاده از تکنولوژی چاپگر سه بعدی برای ساخت انواع گوناگون اعضای مصنوعی بدن مورد استفاده قرار گیرد.


ماده فوم بسیار نرم و قابل انعطاف است و می توان آن را به اندازه‌ای کشید که 600 برابر حجم کنونی خود برسد. همچنین این ماده می‌تواند مایعات را به راحتی از خود عبور دهد و این امکان وجود دارد که مواد تشکیل دهنده آن به صورت پیچیده‌تری نیز در آیند.

برای نگه داری مواد مایع در این قلب مصنوعی (زمانی که آب به داخل فوم وارد می شود و نگه داشته می شود)، روی پوسته بیرونی آن از فیبر سیلیکون یا کربن پوشیده می‌شود. همچنین می توان از مقدار مشخصی فوم آلاستومر نیز برای این پوشش استفاده کرد. درست مانند اینکه یک جسم کروی را روی تخم مرغ قرار دهند به گونه‌ای که بین آن دو هوا وجود داشته باشد.

در ادامه کاربردهای فوم در زمینه پزشکی، محققان در تلاش‌اند تا با استفاده از این ماده دست مصنوعی را هم بسازند زیرا ماده فوم با محیط زیست نیز سازگار است.

محققان می‌گویند که ساخت قلب مصنوعی با استفاده از فوم کار چندان سختی نبوده است و آنها آمادگی این را دارند که با سفارش هر شخصی قلب مورد نیاز او را بسازند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: