کد خبر: ۸۲۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۱ - ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 19
شفاآنلاین:اجتماعی>وزیر امور خارجه آلمان گفت: ۶ هزار دانشجوی ایرانی در کشور آلمان تحصیل می‌کنند.
به گزارش شفاآنلاین:فرانک اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان در جلسه بررسی همکاری های علمی و دانشگاهی که امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به این مطلب که روابط ایران و آلمان هیچگاه به طور کامل قطع نشده بود، اظهار داشت: ارتباط این دو کشور طی سال های گذشته مدیون فارغ التحصیلان دانشگاهی دو کشور بود که در قالب بورس و پروژه های تحقیقاتی با یکدیگر ارتباط و تبادل داشتند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان ایرانی و آلمانی از یکدیگر دور بودند و به دلیل سردی روابط در بسیاری از ارتباطات علمی رنج می بردند، افزود: فارغ التحصیلان دانشگاهی سهم عمده ای در خصوص ارتباط دو کشور آلمان و ایران بازی کردند.

وزیر امور خارجه آلمان با بیان اینکه ۶ هزار دانشجوی ایرانی در کشور آلمان تحصیل می کنند، عنوان کرد: امروز روز خاصی برای من است چرا که اولین سفر سیاسی خود را به ایران داشته ام که در این سفر نمایندگان پارلمان این کشور نیز من را همراهی می کنند.

وزیر امور خارجه آلمان با بیان اینکه قصد داریم با همکاری ایران نمایشگاه مشترک فرهنگی برگزار کنیم، خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ سال گذشته بود که اولین مدرسه آلمانی در شهر تهران راه اندازی شد و بسیاری از دانشجویان ایرانی فارغ التحصیل دانشگاه های آلمان از محصلان این مدرسه بودند.

اشتاین مایر با اشاره به استقبال دانشجویان از تیم آلمانی و سالن این نشست، آن را نشان دهنده علاقه دو کشور به یکدیگر عنوان کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: