کد خبر: ۸۲۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 18
شفاآنلاین :سلامت >جامعه پزشکی >دبیر اجرایی اولین سمینار تازه‌های فیزیوتراپی ورزشی ایران گفت: کشورهای پیشرفته برای زنگ ورزش دانش‌آموزان، فیزیوتراپیست در نظر می‌گیرند تا در صورت بروز آسیب به درمان دانش‌آموزان بپردازد.

به گزارش شفاآنلاین، عارف سعیدی گراغانی دبیر اجرایی اولین سمینار تازه‌های فیزیوتراپی ورزشی ایران، گفت: اولین سمینار تازه‌های فیزیوتراپی ورزشی ایران 8-7 آبان سال جاری در هتل المپیک تهران با حضور چندین جراح برجسته که به بررسی جدیدترین آسیب‌های ورزشی می‌پردازند، با شعار «فیزیوتراپی ورزشی و همکاری تیمی ضامن بازگشت سریع و ایمن ورزشکار به ورزش»، برگزار می‌شود.

وی افزود: 4 سخنرانی کلیدی و 16 مقاله به صورت شفاهی ارائه می‌شود و 40 مقاله نیز در قالب پوستر به نمایش در خواهد آمد.

دبیر اجرایی اولین سمینار تازه‌های فیزیوتراپی ورزشی ایران ادامه داد: 4 پنل کاربردی درباره آسیب‌های حاد ورزشی، زانو، آسیب، جراحی و فیزیوتراپی، حقوق و مطالبات فیزیوتراپیست ورزشی و نقش هیدروتراپی در آسیب‌های ورزشی خواهیم داشت.

سعیدی ادامه داد: در حاشیه  اولین سمینار تازه‌های فیزیوتراپی ورزشی ایران، نمایشگاه تجهیزات فیزیوتراپی، توانبخشی و پزشکی ورزشی خواهیم داشت که به معرفی جدیدترین دستگاه‌های داخلی و خارجی می‌پردازند.

این فیزیوتراپیست با بیان اینکه فیزیوتراپی در تمام مقاطع سنی و مراحل ورزشی امری لازم است، گفت: کشورهای پیشرفته برای زنگ ورزش دانش‌آموزان نیز فیزیوتراپیست در نظر می‌گیرند تا در صورت بروز آسیب به درمان دانش‌آموزان بپردازد، بنابراین فیزیوتراپی از زنگ ورزش شروع و به تیم ملی ختم می‌شود.

وی داشتن رشته فیزیوتراپی در مقطع دکترای حرفه‌ای را امری لازم عنوان کرد و اظهار داشت: دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی نیاز جامعه و ورزشکاران آسیب‌دیده است. وزیر بهداشت در 26 شهریور سال جاری مجوز شفاهی دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی را داده است و ادامه روند را به معاونت آموزشی سپرده است.

دبیر اجرایی اولین سمینار تازه‌های فیزیوتراپی ورزشی ایران تعرفه خدمات فیزیوتراپی را بر اساس اینکه چند عضو نیاز به تمرین داشته باشد متفاوت عنوان و خاطر نشان کرد: تعرفه فیزیوتراپی بر اساس خدمات تعیین شده اعم از دستی و دستگاهی توسط متخصصان مربوط تعیین می‌شود بنابر این قیمت ثابتی را نمی‌توان برای آن در نظر گرفت. اکنون تعرفه فیزیوتراپی برای هر عضو در صورتی که فرد بیمه‌شده باشد در مراکز خصوصی 24 هزار تومان و در مراکز دولتی 14 هزار تومان است و در صورت عدم بیمه تعرفه آزاد فیزیوتراپی هر عضو 34 هزار تومان خواهد بود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: