کد خبر: ۸۲۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 18
متخصص طب سنتی عنوان کرد:
شفاآنلاین:تغذیه>یک متخصص طب سنتی با بیان اینکه کم خوری و روزه داری از درمان‌های اصلی بیماران دچار دردهای مفاصل است, گفت: مصرف غذاهای سبک و سهل الهضم, همچنین مصرف نخود آب در بیماران دچار دردهای مفاصل می‌تواند در درمان این بیماران موثر باشد.
به گزارش شفاآنلاین : علیرضا عباسیان اظهار داشت: از دیدگاه طب سنتی دردهای مفاصل به دلیل تجمع اخلاط زائد و امتلا بدن از  مواد زائد است.

به گفته وی کم خوری و گرسنگی کشیدن از درمان‌های اصلی بیماران دچار دردهای مفاصل است.

این متخصص طب سنتی اضافه کرد: مصرف غذاهای سبک و سهل الهضم در بیماران دچار دردهای مفاصل می‌تواند در درمان این بیماران موثر باشد, مانند تخم مرغ عسلی, ابگوشت‌های ساده از گوشت گوسفند و گوشت پرندگان بدون تلیت کردن بسیار مفید است.

افراد دچار دردهای مفاصل بهتر است که شب‌ها غذای زیاد مصرف نکنند

عباسیان افزود: افراد دچار دردهای مفاصل بهتر است که شب‌ها غذای زیاد مصرف نکنند, از باهم خوری و برهم خوری نیز پرهیز داشته باشند, از پری شکم و خوابیدن با شکم پر نیز پرهیز کنند.

وی بیان کرد: برای رفع دردهای مفاصل روزه داری بسیار خوب است, بهتر است شام 2 تا 3 ساعت قبل از خواب مصرف کنند. البته خوابیدن با شکم پُر خود از علل بروز دردهای مفاصل است.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: افراد دچار دردهای مفاصل از حرکت بعد از غذا بسیار مضر است همچنین از فعالیت‌های فکری و روحی شدید هنگام غذاخوردن و 2 ساعت بعد از غذا خوردن پرهیز کنند.

مصرف نخود آب به تسکین دردهای مفاصل کمک می‌کند

عباسیان یادآور شد: گوشت شتر مرغ،گوشت بچه شتر, شیره خرما ، نارگیل، خرما,کلم، زیتون و روغن آن، شبت، جعفری، گشنیز، برگ چغندر،کرفس, نخود و مصرف نخودآب به این ترتیب که نخود پخته همراه با دارچین و زعفران همراه با کمی آب گوشت بهترین غذا برای رفع دردهای مفاصل است؛ این غذا برای مواقعی که درد زیاد است, بسیار مفید بوده و تسکین می‌دهد.تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: