کد خبر: ۸۱۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۵ - ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 18
شفاآنلاین:سلامت>دارو>محمدحسین قربانی گفت:با اشاره به موضوع مطرح شده درباره توسعه داروخانه های دولتی اظهارداشت: آیین نامه‌ های جدیدی مثل کلینیک‌ های ویژه داروخانه ‌های زنجیره ‌ای و غیره ابلاغ شده است که در اینجا بحث داروخانه ‌ها مهم است و باید سیاست وزارت بهداشت را مورد بررسی قرار دهیم.
به گزارش شفاآنلاین:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: سیاست وزارت بهداشت باید به گونه ای باشد که به هیچ عنوان توسعه داروخانه ‌های دولتی را نداشته باشیم اما برخی گزارش ها حاکی از این است که بعضی ها به دنبال تاسیس داروخانه ‌های دولتی جدید هستند.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت باید با ایجاد داروخانه های دولتی مخالفت کند وطبق کمیسیون ماده ۲۰ باید مجوز جدیدی ارایه نشود.

این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه بخش خصوصی باید حضور جدی در حوزه داروخانه ها پیدا کند، گفت: برای دولت ضرورت ندارد که در بحث داروخانه‌ های دولتی سرمایه‌ گذاری جدیدی انجام دهد. داروخانه‌ های خصوصی و دولتی مانند بیمارستان‌ های خصوصی و دولتی نیستند که بر اساس تعرفه، خدمات در بیمارستان ‌های دولتی ارزان‌تر باشد. بلکه هرکس‌ می‌تواند مقایسه کند و ضرورتی ندارد که داروخانه ‌های دولتی توسعه یابند.

وی تاکید کرد: بخش خصوصی باید به موضوع داروخانه ها ورود کند اما نباید منجر به تحمیل هزینه به مردم شود.

قربانی با تاکید بر اینکه دولت نمی ‌تواند خود را بزرگ کند،خاطرنشان کرد: بیمارستان ‌های دولتی را هم بخش خصوصی می ‌تواند اداره کند و گزارش هایی که در رابطه با ایجاد داروخانه های دولتی به دست ما رسیده در کمیسیون بهداشت بررسی خواهیم کرد.پانا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: