کد خبر: ۸۱۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۰ - ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 18
شفاآنلاین:اجتماعی> عواملی مانند حاشیه نشینی، فقر، نبود حمایت های اجتماعی، محدودیت های محیطی و جنگ و بلایای طبیعی موجب تشدید بروز انواع آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد می شوند.
به گزارش شفاآنلاین ،صلاحی عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: دستگاه های متولی باید اقدامات جدی تری برای کاهش آسیب های اجتماعی انجام دهند و اقداماتی مانند برگزاری کارزار رسانه ای برای مقابله با اعتیاد کافی نیست هر چند برای پیشگیری لازم است اما باید یک نظام سلامت محور طراحی شود.


به گفته وی، باید مداخلات و سیاست های حوزه های مختلف را به گونه ای پیش ببریم که منجر به کاهش عوامل خطر و پیشگیری از اعتیاد شود.


این نماینده مجلس با اشاره به معضل اعتیاد در حاشیه نشینی کلانشهرها گفت: اعتیاد حالت فراگیری در کشور پیدا کرده و متاسفانه این روند در حاشیه شهرهای بزرگ رو به افزایش است. اعتیاد برعکس پدیده های اجتماعی دیگر، شرایط هم افزایی آثار سوء دیگر را نیز فراهم می کند و به دنبال اعتیاد، طلاق، کودک آزاری و همسرآزاری نیز رایج تر می شود.


صلاحی اعتیاد یکی از بزرگترین معضل هایی است که با آن مواجه هستیم و باید این واقعیت تلخ را بپذیریم، گفت: بیش از 50 درصد معتادان را افراد متاهل و درصدی از این افراد را معتادان شاغل تشکیل می دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: