کد خبر: ۸۱۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 17
عضو هیئت مدیره انجمن ارولوژی ایران در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- عضو هئیت مدیره انجمن ارولوژی ایران گفت: بررسی ها نشان می دهد بیش از نیمی از زنان ایرانی هرگز در رابطه جنسی اشان به اوج لذت جنسی نمی رسند و مردان ایرانی هم حدود30 تا 40 درصد گونه های مختلف اختلالات جنسی را در طول عمر زندگی تجربه می کنند.

دکتر محمدرضا نوروزی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد: اختلالات جنسی یکی از اختلالات شایع و بر اساس آمارها یکی از 5علت طلاق درکشور است.متأسفانه این اختلالات در زنان و مردان وجود دارد، اگرچه در شرایط جدید مردان بیشتر تمایلات خود را برای رفع این اختلالات عنوان می کنند. اما متأسفانه به طور معمول در کشور ما زنان این موضوع را در ضمیرشان پنهان می کنند.

مشاور وزیربهداشت دراموربیمارستان های خصوصی  ادامه داد: مشکلات جنسی در زنان می تواند ناشی از اختلالات فیزیکی بدن مانند عفونت های دستگاه تناسلی، عفونت های لگن؛ درد و سوزش موقع نزدیکی و تنگی دستگاه تناسلی خارجی باشد.حال آنکه با آموزش، وسایل،ابزار و مانورهای موجود می توان آنها را درمان کرد.

دکترنوروزی تصریح کرد: اختلالات روحی- روانی هم در بروز اختلالات جنسی بی تأثیر نیست چراکه نرسیدن به اوج لذت جنسی یا ارگاسم ناشی از عدم برقراری رابطه صحیح جنسی است.

وی همچنین افزود: اختلالات جنسی در مردان بیشتر به صورت ارگانیک یا فیزیکی نمایان می شود یعنی اختلال در یکی از اجزای بدن مانند اختلالات عروقی، شریانی و وریدی موجب ناتوانی جنسی می شود.

این ارولوژیست تأکید کرد: نکته مهم برای حل اختلالات جنسی مراجعه همزمان زن و مرد به پزشک است؛چراکه درمان یکی از زوجین بدون توجه به دیگری در این رابطه مفید فایده نخواهد بود. درمان اختلالات جنسی به صورت درمان های مداخله ای مشاوره؛ روانکاوی؛ روان درمانی و همچنین دارو درمانی،آموزش و استفاده از ابزار و وسایل کمکی خواهد بود که در این امر تهیه شده است.

نائب رئیس اسبق شورای عالی نظام کشور در ادامه اظهارکرد: بررسی ها نشان می دهد بیش از نیمی از زنان ایرانی هرگز در رابطه جنسی اشان به اوج لذت جنسی نمی رسند و مردان ایرانی هم حدود30 تا 40 درصد گونه های اختلالات جنسی را در طول عمر طول زندگی شان نیز تجربه می کنند.

یائسگی پایان رابطه جنسی نیست

نوروزی تأکید کرد: حال آن که این مسئله با افزایش سن شدیدتر می شود در حالی که دنیا برای زنان و مردان در سنین بالاتر هم فکرکرده حال آن که متأسفانه در کشور ما یائسگی را معادل با پایان رابطه جنسی تلقی می کنند.

حل مشکلات جنسی و کاهش استرس های درونی

به گفته رئیس مرکزتحقیقات سرطان مجاری ادرار و دستگاه تناسلی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مردان رابطه جنسی را بعد از سن 65سالگی به عنوان موضوع بی اهمیت تلقی می کنند. در حالی که حل این مشکل در زنان و مردان بسیاری از استرس های درونی آنها را کاهش دهد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: