کد خبر: ۸۱۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۷ - ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 16
شفاآنلاین: اجتماعی>تغذیه>بررسی های دو موسسه خیریه اروپایی نشان می‌دهد سالانه حدود سه میلیون و یکصد هزار کودک در سراسر جهان به دلیل گرسنگی ناشی از درگیری و بی ثباتی جان خود را از دست می‌دهند.
به گزارش شفاآنلاین:بنابر شاخص جهانی گرسنگی در سال 2015 که از سوی موسسه خیریه آلمانی تحقیقات سیاست غذایی Welthungerhilfe و بزرگترین آژانس امداد رسانی ایرلند، Concern Worldwide انجام شده است، درگیری و گرسنگی دو عامل بسیار مرتبط با یکدیگر شناخته شده‌اند. این گزارش افزود حدود 800 هزار نفر در سراسر دنیا از گرسنگی رنج میبرند.
این گزارش میافزاید ناآرامی‎های داخلی، شدت گرسنگی را در 52 کشور درحال توسعه به سطح «جدی» و «هشدار دهنده‌ای» رسانده است. این گزارش از بی ثباتی و درگیری‌های خشونت آمیز به عنوان دو عامل مهم در ایجاد گرسنگی در جمهوری آفریقای مرکزی و چاد نام برده است.

باربل دیکمن، رئیس موسسه Welthungerhilfe میگوید: «مناقشاتی مانند درگیری‌ها در سوریه، عراق و سودان جنوبی از جدی‌ترین عوامل گرسنگی و قحطی هستند.»

وی افزود حدود 172 میلیون نفر در سراسر دنیا به دلیل جنگ از گرسنگی رنج می‌برند.

دیکمن یادآور شد آن دسته از افرادی که در کشورهای جنگ زده گرفتار هستند از «ناامنی شدید غذایی»ر نج می‌برند و برای بهبود وضعیت زندگی خود به حمایت جدی نیاز دارند.

وی گفت: «اگر علل ریشه‌ای مناقشات نظامی بررسی نشود، پیشرفت‌های به دست آمده در زمینه کاهش گرسنگی پایدار نخواهد بود.»

بنابر این گزارش، یمن، افغانستان، زامبیا، تیمور شرقی، سیرالئون، هائیتی، ماداگاسکار و نیجر آسیب پذیرترین کشورها در قبال گرسنگی بوده‌اند.

وی گفت: «باید در زمینه حمایت از این افراد و کمک به بهبود وضعیت معیشتی‌شان اقدامات بیشتری اتخاذ کنیم.»

این شاخص همچنین حاکی است آمار فقر در کشورهایی مانند اوکراین، برزیل، جمهوری آذربایجان، کرواسی، لتونی، پرو، مغولستان، بوسنی و هرزگوین ، ونزوئلا و جمهوری قرقیزستان از سال 2000 میلادی تا کنون به طور قابل توجهی کاهش یافته است.
برچسب ها: کودک ، گرسنگی ، فقر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: