کد خبر: ۸۱۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 15
شفا آنلاین>سلامت>آب سیاه،‌ شایع‌ترین‌ترین نوع نابینایی است که متاسفانه غیر قابل بازگشت است.
به گزارش شفا آنلاین،محمد کی‌پور، اپتومتریست  با بیان اینکه بیماری آب سیاه، شایع‌ترین نابینایی غیر قابل بازگشت است؛ گفت: بیماری آب سیاه هیچگونه علائمی تا قبل از وارد شدن به مراحل حاد بیماری ندارد. 

وی با اظهار تاسف افزود: هنگامی که این بیماری وارد مراحل حاد می‌شود دیگر برای درمان آن کار زیادی نمی‌توان انجام داد. 

دکتر کی‌پور به افرادی که در اقدام خود سابقه بیماری آب سیاه دارند، توصیه می‌کند این افراد باید بعد از 40 سالگی از نظر ابتلا به آب سیاه،‌ تحت معاینات چشمی قرار گیرند تا در صورت لزوم تحت درمان‌های پیشگیرانه از بیماری آب سیاه قرار گیرند. 

این پزشک در بیان سن شیوع این بیماری گفت: معمولا افراد در سنین 40 تا 80 سالگی دچار بیماری‌ آب سیاه می‌شوند و میزان شیوع این بیماری در ایران تقریبا نزدیک به آمار جهانی می‌باشد که 3 الی 4 درصد جمعیت است. 

دکتر کی‌پور خاطر نشان کرد: معمولا الگوی تغذیه غنی از آنتی اکسیدانها،‌ ویتامین‌های D و A و امگا 3 ،‌مثل تخم مرغ، پنیر،‌ شیر،‌ هویج‌،‌ اسفناج ، غذاهای دریایی مثل غزل آلا ، مصرف آبمیوه در وعده صبحانه و نوشیدن آب به اندازه کافی در سلامت چشم بسیار مفید است ضمن اینکه پرهیز از اشعه‌های مضر خورشید با استفاده از عینک‌های آفتابی استاندارد 400 UV، خود‌داری از مصرف دخانیات،‌ مواد الکلی و همچنین انجام ورزش مناسب به همراه داشتن استراحت کافی نیز از دیگر مواردی است که رعایت آنها در سلامت چشم موثر است. yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: