کد خبر: ۸۱۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 15
شفا آنلاین>اجتماعی>تغییر دادن مداوم مدارس دانش آموزان، بازدهی آنها را در زمان امتحانات کاهش می‌دهد.
به گزارش شفا آنلاین،مطابق با آخرین تحقیقات انجام شده، تعویض فضای آموزشی دانش  آموزان نه تنها بر پیشرفت تحصیلی آنها تأثیر منفی می‌گذارد، بلکه مشکلات رفتاری آنها را افزایش می‌دهد.

این بررسی‌ها  همچنین اثبات کرد، در خانواده‌های کم در آمد، جابه‌جایی محل تحصیل با افت  نمرات دانش آموزان بویژه در درس ریاضی رابطه مستقیم دارد. محققان نقص توجه و کاهش تمرکز را از مهمترین عوارض انتقال دانش آموزان به مدارس دیگر معرفی می‌کنند.

به عقیده دکتر آلیسون فریدمن، محقق دانشگاه نیویورک،  دانش آموزان دوره ابتدایی بیش از دبیرستانی‌ها در معرض خطر افت عملکرد تحصیلی هستند. این آزمایش که بر گروهی از دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی انجام گرفت،  نشان داد، به طور متوسط  در عملکرد تحصیلی محصلان مقطع ابتدایی که در سال تحصیلی یک یا دوبار  به مدرسه دیگری منتقل شده بودند، 10 نمره افت مشاهده شد.

 این پژوهشگر ادامه می‌دهد، در میان دروس مختلف این گروه از  دانش آموزان در درس  ریاضیات  افت بیشتری داشتند که نشان از تأثیر شرایط محیطی و روانی بر یادگیری این درس می‌دهد.

 از طرف دیگر با در نظر گرفتن فاکتور مهم شرایط اقتصادی خانواده بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، پیشنهاد می‌شود در این گروه از خانواده‌ها تا جایی که ممکن است از تنش‌های ارتباطی یا ایجاد استرس پیشگیری شود تا کودکان و نوجوانان محروم از امکانات مناسب تحصیلی در محیطی آرام و بدون دغدغه  به یادگیری بپردازند.

محققان دانشگاه نیویورک، حمایت‌های آموزشی، فرهنگی، اجتماعی مسئولان آموزشی  را هنگام تغییر یافتن مدرسه دانش آموزان بویژه در مقطع دبستان، مهم ارزیابی کرده و معتقدند، والدین در کنار مربیان مدرسه باید برای دانش آموزان برنامه‌ای ویژه تبیین کنند و تا جایی که ممکن است آسیب‌های احتمالی  تهدید کننده روند پیشرفت تحصیلی و سلامت روانی آنها  کنترل شود.

انجام آزمون‌های استعداد‌یابی یا تست‌های پیش‌بینی کننده سطح علمی دانش آموزان در درس ریاضی، قبل از ورود به مدرسه جدید، به مربیان کمک می‌کند تا از افت درسی دانش آموزان پیشگیری کنند.

همچنین به گزارش مربیان آموزشی در مقطع دبستان، اکثر دانش آموزان پس از ورود به محیط آموزشی جدید، انگیزه شان را برای انجام دادن تکالیف از دست می‌دهند و نیازمند آموختن تفکر انتقادی و یادگیری مهارت‌های ارتباطی و شناختی پیشرفــته تر  هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: