کد خبر: ۸۱۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۷ - ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 13
شفا آنلاین>سلامت>به زودی شبکه ملی اهدا کنندگان سلول های بنیادی ایران راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: در راستای موضوع تمرکز به مراکز پذیره‌نویسی اهداء سلول‌های بنیادی به زودی شبکه ملی اهدا کنندگان سلول‌های بنیادی ایران راه‌اندازی می‌شود. 

وی در ادامه عنوان کرد: زیر مجموعه‌های شورای ملی توسعه و نظارت بر مراکز پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی خونساز و بانک‌های خون بند ناف از جمله کمیته ثبت HIV، کمیته بانک‌های خون بند ناف تشکیل می‌شود تا وظایف خود را عملیاتی کنند. 

حمیدیه تصریح کرد: با پیگری‌های مداوم وزیر بهداشت در ارتباط با طرح تحول سلامت کشور آیین‌نامه‌ای در این خصوص تدوین و در راستای وظایف وزارت بهداشت ابلاغ می شود.
 
دبیر ستاد توسعه علم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به ابلاغ به این آیین نامه خاطر نشان کرد: آیین نامه مربوط به منظور ساماندهی توسعه و ارتقای کیفیت، استاندارد سازی، هماهنگی و نظارت ابلاغ شده و این شورا به همین منظور تشکیل شده است. 

وی بیان کرد: این مراکز به نام شبکه ملی اهدا کنندگان سلول‌های بنیادی ایران عمل می کند و اطلاعات مراکز وارد یک پایگاه می‌شود که بیمار در صورت نیاز می‌تواند جستجو را انجام دهد. yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: