کد خبر: ۸۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 13
شفا آنلاین>سلامت>معاون امور زنان ریاست جمهوری گفت: کلینیک های سلامت خانواده به منظور ارتقای سلامت زنان در 9 استان کشور راه اندازی می شود.

  به گزارش شفا آنلاین، شهیندخت مولاوردی روز سه شنبه در حاشیه نشست مشترک معاونت امور زنان ریاست جمهوری و وزارت بهداشت به خبرنگاران گفت: مقدمات راه اندازی این کلینیک ها در کشور در حال انجام است و این مراکز درمانی به موضوع سلامت جنسی می پردازند؛ زیرا بخش عمده ای از طلاق ها مربوط به مسایل جنسی است و این کلینیک ها برای ارتقای سلامت زنان فعالیت خواهند داشت.
مولاوردی به موضوع زنان باردار در مناطق محروم اشاره کرد و افزود: همچنین برای ارتقای سلامت زنان باردار در مناطق محروم مکمل های غذایی، بهداشتی و دارویی برای این افراد در نظر گرفته شده است.
مولاوردی به وجود 200هزار زن با سوء تغذیه در کشور اشاره و تاکید کرد: برای رفع این مشکل به سراغ دستگاه های متولی این امر می رویم اما هنوز با وزارت بهداشت صحبت هایی انجام نشده است.

**زنان ، یک سوم کارتن خواب های تهران
وی همچنین به وجود 15 هزار کارتن خواب در تهران اشاره کرد و افزود: بر اساس آمارهای غیر رسمی یک سوم، معادل پنج هزار کارتن خواب را زنان تشکیل می دهند که می توان در این کلینیک ها نیز خدماتی به آنان ارایه کرد.
وی با بیان اینکه 10 درصد معتادان و 12 درصد بیماران مبتل به اچ . آی .وی / ایدز را زنان تشکیل می دهند، ادامه داد: از آن جا که 62 درصد معتادان، متاهل هستند، این موضوع می تواند در امنیت و سلامت کودکان و زنان موثر باشد و انواع خشونت ها را به دنبال داشته باشد.
معاون امور زنان ریاست جمهوری گفت: تمام آسیب های اجتماعی متولیان خاص خودشان را دارند و ماموریت ما این است که مسایل و معضلات و وضعیت را شناسایی کنیم و پس از آن هماهنگی و هم افزایی لازم را انجام دهیم.

**برخی دستگاه های اجرایی برای مادران مشکل ایجاد می کنند
مولاوردی در خصوص وضعیت اشتغال مادران، پس از زایمان، اظهار کرد: برخی دستگاه های اجرایی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی مشکلاتی برای مادران آنهم پس از زایمان آنان ایجاد می کنند که این موضوع نیز در حال پیگیری است.
معاون رییس جمهوری گفت: رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری برای اشتغال زنان و جلوگیری از مشکل آنان پس از زایمان به همه دستگاه ها ابلاغ شده است و دستگاه های اجرایی مجاز هستند از سرجمع اعتبارات خودشان، حقوق مادران را پرداخت کنند اما تامین اجتماعی همچنان بر تامین بار مالی این موضوع تاکید دارد.
نشست مشترک معاون امور زنان ریاست جمهوری و وزیر بهداشت امروز - سه شنبه - در محل این وزارتخانه برگزار شد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: