کد خبر: ۸۱۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 13
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، با تاکید بر اینکه طرح تحول نظام سلامت با قوت اجرا می شود و برگشت پذیر نیست، آب پاکی را روی دستان کسانی ریخت که چشم انتظار زمین خوردن این طرح هستند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر سیدحسن هاشمی روز سه شنبه در حاشیه اجلاس معاونان آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با بیان اینکه شان مردم ما خیلی بیشتر از خدماتی است که ارائه می دهیم، با بیان اینکه طرح تحول سلامت شامل ۱۲ بسته خدمتی است، گفت: در طول یک سال گذشته مطالعات زیادی روی بسته تحول آموزش (گام چهارم طرح تحول سلامت) انجام شد و امیدوارم این طرح با کمترین نقصان به نتیجه برسد.

وی با تاکید بر اینکه کمیت و کیفیت آموزش پزشکی باید تغییر کند، تصریح کرد: با اجرای طرح آمایش سرزمینی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید دیگر گسترش بی رویه آموزش پزشکی نخواهیم داشت.

وزیر بهداشت ادامه داد: در حال حاضر ۵۶ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در کشور داریم که با آمایش سرزمینی در هر استان فقط یک دانشگاه خواهیم داشت.

هاشمی با بیان اینکه این موضوع به معنی حذف دیگر دانشگاه ها نیست گفت: همه دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی در ۱۰ قطب خلاصه می شوند، به این معنا که این قطب ها دانشگاه های مرجع هستند.

وی افزود: دیگر دانشگاه های علوم پزشکی باید برنامه هایشان را با این ۱۰ قطب هماهنگ کنند و این به معنای ماموریت محور شدن دانشگاه هاست.

هاشمی در پاسخ به سوالی درباره اقدام وزارت بهداشت برای مشاوره های روانپزشکی به بازماندگان فاجعه منا گفت: موضوع منا و جان باختن در خانه امن الهی متفاوت از جان باختن در جاهای دیگر است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه گذر زمان بسیاری از مسائل را حل می کند گفت: این به معنای این نیست که بازماندگان فاجعه منا نیازی به مشاوره نداشته باشند؛ همکاران ما حتما از طرق مختلف مانند تجویز دارو، مشاوره خواهند داشت.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: