کد خبر: ۸۱۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 13
شفا آنلاین>سلامت>پس از حمله به اطلاعات خصوصی و طبقه بندی شده اشخاص و کشورها، هکرها این بار به سراغ وسایل حفظ سلامت انسان ها آمده‌اند.
به گزارش شفا آنلاین،کارشناسان هشدار می‌دهند هکرها می‌توانند به درون دستگاه‌های پزشکی جهان رخنه کرده و آنها را مورد هک قرار دهند.

گفتنی است یکی از جدیدترین دستگاه‌هایی که بر اساس شایعات می‌تواند مورد هدف حمله هکری قرار بگیرد دستگاه ضربان ساز قلب یا pacemaker است.

بررسی ها نشان می‌دهند دستگاه ضربان ساز قلب در طول 50سال از زمان ساخت آن تا به حال جان میلیون ها انسان در سراسر جهان را نجات داده است.

بر اساس تحقیقات دستگاه‌های ضربان ساز جدید که به فناوری ارتباطات از طریق اینترنت مجهز شده‌اند و می‌توانند اطلاعات قلب فرد بیمار را برای پزشکان او در بیمارستان ارسال کنند و حتی پزشکان می‌توانند باتری و تنظیمات دستگاه را از راه دور هدایت کنند، هدفی بسیار خطرناک برای هکرها هستند.

سایر دستگاه‌های استفاده شده در دنیای پزشکی مانند پمپ‌های انسولین که به طور خودکار به تزریق انسولین می‌پردازند نیز می‌توانند توسط هکرها مورد حمله قرار بگیرند.

هک شدن این دستگاه‌ها و یا سایر دستگاه‌های عکسبرداری تنظیم تنفس و کنترل اعمال میانی می‌توانند سبب مرگ فرد بیمار شوند.

بر اساس تحقیقات تنها دسترسی به شبکه اینترنت و استفاده از یک نرم افزار می‌تواند به یک هکر اجازه اختلال در عملکرد دستگاه‌های پزشکی را بدهد.

 بر این اساس نهادها و سازمان های بین‌المللی در نظر دارند قوانینی جهت محافظت از بیماران و این دستگاه‌ها و همینطور تصویب قوانین مجازات و محاکمه هکرهای این وسایل در جهان وضع کنند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: