کد خبر: ۸۱۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۵ - ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 17
شفا آنلاین>بیمه و بانک>دامنه‌دارشدن رکود اقتصادی کشور در کنار کاهش نرخ تورم باعث شده تا انگشت اتهام به‌سوی سود بانکی به‌عنوان یکی از دلایل وضعیت کنونی نشانه رود و کاهش آن گامی برای خروج از رکود معرفی شود.

به گزارش شفا آنلاین،علی نیکوگفتار، تحلیلگر بازارهای مالی،گفت: اگر برای نرخ سود بانکی در ایران اثری مشابه با نرخ بهره در اقتصادهای بازار‌محور در نظر بگیریم، به‌لحاظ نظری انتظار می‌رود کاهش سود بانکی، رشد نرخ سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی ناشی از کاهش هزینه‌های تأمین مالی بنگاه‌ها و افزایش میزان سرمایه‌گذاری و تولید و درنهایت شکوفایی بازار سرمایه را به‌‌همراه داشته باشد.

 نیکوگفتار ادامه داد: اما آنچه این تصمیم را به شمشیری دولبه برای اقتصاد و به‌تبع آن بازار سهام تبدیل می‎کند، تردید در وجود فرصت‎های سرمایه‌گذاری مناسب و همچنین هدایت نقدینگی در صورت خروج سپرده‌ها از سیستم بانکی است.

 شاخص کل بورس روز دوشنبه باوجود تأثیر منفی حدود ١٣٠ واحدی دو نماد فارس و شبندر توانست افزایش اندک ٩ واحدی را به ثبت رسانده و به عدد ٦١هزارو ٢٩٦ واحد برسد. ارزش معاملات در این روز بیش از ١٠٨‌ میلیارد تومان بود و گروه خودرو، بانک و سرمایه‌گذاری نیز مورد اقبال اهالی بازار قرار گرفتند. شرق

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: