کد خبر: ۸۱۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 13
متخصص اعصاب و روان در گفتگو با شفا آنلاین هشدار داد:
شفا آنلاین- متخصص اعصاب و روان هشدار داد: خطر عدم آموزش مسائل جنسی در حوزه بزرگسالان و کودکان نیز بسیار جدی است به گونه ای که آنها دچار نوعی سردرگمی و ناسازگاری نیز می شوند.

دکتر غلامرضا حاجتی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد: زمانی که نوجوانان و بزرگسالان آگاهی و درک درستی از مسائل جنسی پیدا نکنند اطلاعات را از همسالان یا افراد ناآگاه می گیرند که  بنابراین دچار سردرگمی و ناسازگاری درونی و مشکلات جدی درسلامت جنسی خواهند شد.


وی ادامه داد: بین اطلاعات دریافتی از همسالان یا اینترنت امکان دارد که تفاوت های زیادی با حقیقت  امروجود داشته باشد که همین تعارضات خطرناک است.


این روانپزشک هشدار داد: از طرف دیگر امکان قرار گرفتن افراد در معرض عفونت ها و بیماری ها نیز وجود دارد؛ بنابراین آموزش در دوران نوجوانی با فرم صحیح و با در نظر گرفتن مسائل فرهنگی به نفع این قشر و جامعه خواهد بود.


وی توصیه کرد: ما باید راهکارهایی را برای جامعه  تعریف کنیم و به راحتی باید به آموزش مسائل جنسی و حتی اختلالات جنسی درچارچوب های لازم پرداخت و نباید با تابو سازی ازاین غریزه انسانی و خدادادی به مشکلات سلامت در کشورآسیب زد.


نقش رسانه ها در آموزش مسائل جنسی


حاجتی در ادامه گفت: نقش رسانه ها درصورت اطلاع رسانی هوشمندانه وباتدبیر در این قضیه به طور قطع مفید است زیرا آگاهی های اولیه را به خانواده ها می دهند؛ برای نمونه الان بسته های آموزشی در حوزه های گوناگونی وجود دارد که بسیار هم کمک کننده است.


وی همچنین افزود: رسانه های عام می توانند به کلیات این موضوع بپردازند که افراد درسنین مختلف نیازمند گذراندن کدام دوره های آموزشی مسائل جنسی هستند.


پشت دوری از پرداختن به مسائل جنسی نوعی ترس نهفته است


وی تأکید کرد: حال آن که در وهله اول پدر و مادر باید آگاه شوند.حال آنکه اجتناب از پرداختن به مسائل جنسی  یعنی اینکه پشت این اجتناب یک ترس و نگرانی پنهان است بنابراین پرداختن به این امر از اهمیت بسزا و شایان توجهی برخوردار است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: