کد خبر: ۸۱۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۶ - ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 12
شفا آنلاین>سلامت>تعدد نام‌های تجاری و تولید قراردادی آبلیمو دو علل عمده تخلف در تولید آبلیمو محسوب می‌شوند.
به گزارش شفا آنلاین، هدایت حسینی مدیر اداره نظارت و ارزیابی فراورده‌های آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی در همایش روز جهانی غذا که امروز با حضور رئیس سازمان غذا و دارو در سالن کنفرانس سازمان غذا و دارو برگزار شد، بیان کرد: تعدد نامهای تجاری و تولید قراردادی ابلیمو دو علت اصلی در بالا بودن آمار تخلف در تولید آبلیمو است.

وی افزود: از سال گذشته برنامه ارتقای کیفیت و سلامت آبلیمو را شروع کردیم در سطح عرضه نیز نمونه برداری انجام شد که در نتیجه این آزمایشات 3 خط تولید آبلیمو متوقف شد همچنین مشخص شد 51 محصول با استاندارها انطباق لازم را نداشته است.

حسینی در خصوص آبلیموهای فله‌ای عنوان کرد: استفاده از این آبلیمو‌ها به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود اداره بهداشت محیط و کار آبلیموهای فله‌ای را جمع آوری می‌کند آبلیموهای صنعتی به شدت تحت کنترل هستند.

وی در خصوص علت عدم اعلام اسامی متخلفین آبلیمو اذعان کرد: پس از رای دادگاه اسامی متخلفین اعلام خواهد شد. در برخی کشور‌ها استفاده از آبلیموی سنتی مجاز است اما در کشور ما تولید این آبلیمو مجاز نیست به همین دلیل تولید کنندگان این نوع ابلیمو به مراجع معرفی شدند و در صورت تکرر تخلف خط تولید بسته می‌شود.

مدیر اداره ارزیابی و نظارت بر فراورده‌های غذایی و آشامیدنی آرایش و بهداشتی با اشاره واردات روغن پالم در سالهای اخیر اظهار کرد: میزان واردات این نوع روغن حدود ۷۵۰ هزار تن بوده است در صورتی که این میزان در سال ۹۳ به ۴۲۰ هزار تن کاهش یافته است میزان اسید چرب روغن پالم بسیار بالاست به همین دلیل باید در مصرف آن دقت شود.

شایان ذکر است که استفاده از روغن پالم در محصولات لبنی به جز بستنی ممنوع است.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: