کد خبر: ۸۱۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 11
شفاآنلاین :سلامت >جامعه پزشکی >وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: بیمه ها بدهی سه هزار میلیارد تومانی به بیمارستانها را پرداخت نکردند، خلف وعده کردند و اگر این بدهی پرداخت نشود، چرخ بیمارستانها نمی چرخد.

به گزارش شفاآنلاین ،سید حسن هاشمی با بیان این خبر افزود: بیمه ها از حدود هفت ماه پیش به بیمارستانهای کشور بدهی پرداخت نشده دارند. قول پرداخت و تسویه حساب تا آخر شهریور را داده بودند اما به وعده خود عمل نکردند.
وزیر بهداشت درباره میزان بدهی بیمه ها به بیمارستانها گفت: رقم بدهی بالای سه هزار میلیارد تومان است و این مسئله اکنون مشکل اصلی وزارت بهداشت است.

وی افزود: قرار بود دولت بخشی از این مشکل را با کمک به سازمان بیمه خدمات درمانی جبران کند اما کمک دولت نیز کامل نبود، ضمن اینکه سازمان بیمه تامین اجتمامی که وابسته به دولت نیست و به منابع خودش وابسته است هم به وعده اش عمل نکرد.


هاشمی در پاسخ به این پرسش که کی قرار است این بدهی ها پرداخت شود، گفت: بیمه ها بدهکارند و بدهکار باید هر چه زودتر بدهی اش را بدهد.
وزیر بهداشت افزود: چرخ بیمارستانها برای خدمت به مردم باید بچرخد و بیمارستانها زمانی می توانند اداره شوند که بیمه ها همکاری کنند با کارشکنی کار جلو نمی رود.

دو سازمان بیمه گر پایه اصلی کشور شامل سازمان بیمه سلامت ایران و سازمان تامین اجتماعی از حدود هفت ماه پیش اسناد مالی بیمارستانهای دولتی را پرداخت نکرده اند و اکنون حدود سه هزار میلیارد تومان بدهی پرداخت نشده به بیمارستانها دارند.ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: