کد خبر: ۸۱۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 11
شفا آنلاین>سلامت>استاندار آذربایجان غربی در آیین یکصدمین سالگرد تاسیس رشته پرستاری ارومیه گفت: تلاشهای شبانه روزی کادر پزشکی و بویژه پرستاران استان در تسکین و بهبود آلام و دردهای بیماران ستودنی است.

به گزارش شفا آنلاین،پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سعادت در آیین یکصدمین سالگرد تاسیس رشته پرستاری کشور در ارومیه ، ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی پرستاران و کادر پزشکی استان در خدمت رسانی به بیماران گفت: بدون تردید تلاشهای شبانه روزی کادر پزشکی و بویژه پرستاران استان در تسکین و بهبود آلام و درد های بیماران ستودنی است.

 وی با بیان خاطراتی از ورود بیش از 580 هزار آواره عراقی به استان به بیان تلاشهای کادر پزشکی استان در درمان و مراقبت از شیوع بیماریها پرداخت و گفت: با وجود مشکلات بسیار زیاد در ورود این افراد به استان ، کادر پزشکی و پرستاران استان توانستند اقدامات مناسب را در حوزه درمان این افراد انجام دهند که در نوع خود بی نظیر بود.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه متاسفانه آذربایجان غربی در شاخص سلامت در رتبه های پایین کشور قرار دارد ، ادامه داد : ضروری است دولت در این زمینه پشتیبانی لازم را انجام دهد تا با ارتقای زیر ساخت ها ، شاخص های سلامت در استان افزایش یابد.

سعادت همچنین به درآمد پایین سرانه مردم استان نیز اشاره نمود و گفت: با توجه به پایین بوده درآمد سالانه مردم استان ، درآمد پرستاران نیز در این استان نسبت به میانگین کشوری پایین است و ما تمام تلاش خود را برای ارتقای سطح درآمد این قشر از جامعه انجام می دهیم.

در این آیین محمد میرزابیگی معاون پرستاری وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نیز افزود: هم اکنون کمبود پرستار در کشور وجود دارد که باید این کمبود با استفاده از پرستاران تحصیل کرده جبران شود.

وی اضافه کرد: در کنار افزایش کمی پرستاران در کشور ، باید به سمت ارتقای کیفی خدمات پرستاری به ویژه در بخش خصوصی پیش برویم تا بتوانیم زمینه رضایت روزافزون مردم را به دست آوریم.

معاون پرستاری وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی همچنین بر تشکیل شورای هماهنگی سیاست گذاری پرستاری در دانشگاههای علوم پزشکی کشور تاکید کرد و ادامه داد: این شوراها می توانند با حضور روسای دانشکده های پرستاری ، مدیران پرستاری و منتخبان این بخش در استان های مختلف تشکیل شوند که در ارومیه راه اندازی شده و دیگر استان ها می توانند از این تجربه بهره ببرند.

میرزابیگی گفت: این امر می تواند زمینه ساز ارتقای بیش از پیش تعامل جامعه پرستاری شود که بسیار سودمند است.

وی با تبریک و گرامیداشت صدمین سال پرستاری در ارومیه افزود: دیگر دانشگاههای علوم پزشکی کشور نیز می توانند با الگوبرداری از این ایده ، آیین های گرامیداشت یکصدمین سال تاسیس رشته پرستاری در کشور را برگزار کنند که در قدردانی از این قشر زحمتکش بسیار سودمند است.

 

در این مراسم رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان نیز با گرامیداشت صدمین سال پرستاری در ارومیه به بیان روند تاریخی فعالیت های پزشکی و پرستاری در استان پرداخت .

گفتنی است  100 سال پیش مطابق با سال 1294 هجری شمسی ، نخستین آموزشگاه پرستاری در ارومیه گشایش یافت که متقاضیان زیر دیپلم را می پذیرفت و دوره آموزشی آن سه سال بود.طب ایران

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: