کد خبر: ۸۱۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 11
شفا آنلاین>طب سنتی>یک کارشناس طب سنتی راه‌های رفع بواسیر از منظر طب سنتی را تشریح کرد.

به گزارش شفا آنلاین، سید جواد علوی کارشناس طب سنتی اظهار داشت: در پاییز به‌دلیل غلبه سردی و خشکی، خلط سودا در خون افزایش پیدا می‌کند و بروز برخی بیماری‌ها مانند بواسیر افزایش پیدا می‌کند.

به‌گفته وی به‌طور کلی تجمع سودا با پیدایش خون سوداوی در دهانه رگ‌ها را بواسیر می‌گویند و طولانی شدن زمان دفع و فشار زیاد در مقعد باعث طولانی شدن زمان توقف خون در عروق شده که در نهایت بواسیر را ایجاد می‌کند.

راه‌های درمان بواسیر

این کارشناس طب سنتی افزود: مصرف مرغ محلی یا بدون آنتی‌بیوتیک که در برخی فروشگاه‌های غذای سالم یافت می‌شود و همچنین مصرف میوه‌هایی مانند خربزه, سیب, به و انار به رفع بواسیر کمک می‌کند.

علوی ادامه داد: مصرف زرشک, آلو, آش یا سوپ‌های پرسبزی, اسفیدباج که غذایی است متشکل از برنج، جعفری و گشنیز، کمی تره و شنبلیله، بال و گردن مرغ و روغن زیتون بسیار به رفع بواسیر کمک می‌کند.

وی بیان داشت: مصرف تخم‌مرغ عسلی, کوکوی تره یا خاگینه زرده تخم‌مرغ و آب تره نیز بسیار کمک کننده است، همچنین ورزش و پیاده‌روی ملایم بسیار مفید است.

پرهیزات در بیماری بواسیر

این کارشناس طب سنتی اضافه کرد: افرادی که مبتلا به بواسیر هستند, از مصرف کلم، عدس، قارچ, بادنجان، گوشت مانده، غذاهای آماده, غذاهای سرخ‌شده, خرمای زیاد, سیر و پیاز زیاد پرهیز کنند.تسنیم

برچسب ها: بواسیر ، طب سنتی ، زرشک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: