کد خبر: ۸۱۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 11
شفا آنلاین>سلامت>قوام نصیری با اشاره به آمار تکان دهنده سرطان‌های نو ظهور در کشور، تغییر سبک زندگی را به سمت زندگی مدرن مهمترین عامل این لیست جدید بر شمرد.
به گزارش شفا آنلاین،محمدرضا قوام نصیری رئیس انجمن کلینیکال آنکولوژی ایران  با اظهار تاسف از ارایه آمار تکان دهنده شیوع سرطان‌های نوظهور در کشورمان، افزود: طبق آخرین آمار نهایی و تایید شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان، هر ساله 90000 مورد سرطان جدید به شمار سرطان‌های مختلف اضافه می‌شود، آمار قابل ملاحظه‌ای که طی سالهای اخیر افزایش میل به زندگی ماشینی و یا قرار گیری در مجاورت کارخانه‌های صنعتی، نزدیک‌شدن صنعت و آلودگی زیست محیطی به زندگی روزمره افراد علی‌الخصوص، استرس و اضطراب،‌ مهمترین و اصلی‌ترین عامل ایجاد این فهرست جدید از سرطان‌ها در کشورمان و سایر کشورهای منطقه شده است. 

چاقی عامل مهم سرطان رحم 
وی تصریح کرد: یافته‌های اخیر و معتبر علمی نشان داده که، چاقی، فشار خون، افزایش قند خون هر کدام به طور انفرادی و یا توامان،‌ از عوامل قطعی در بروز این سرطان خطرناک هستند که در این میان چاقی سهمی نزدیک به 75 درصد از علت بروز این بیماری را به خود اختصاص داده است. yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: