کد خبر: ۸۰۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 11
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>سوئد اخيرا با يک جنجال بزرگ رسانه‌اي مرتبط با موضوعات پزشکي روبه‌رو شده است چرا که اداره بازرسي امور درمان و مراقبت (IVO) در اين کشور خواهان محاکمه يک پزشک و يک پرستار شده است که با بخش نگهداري و اخراج پناهجويان در اداره امور زندان‌هاي اين کشور کار مي‌کردند.
به گزارش شفا آنلاین،برای  نخستين بار برنامه راديويي کاليبر که از شبکه يک راديو سوئد پخش مي‌شود، توانست فاش کند که اين دو نفر هنگام اخراج يک پناهجو به زور به او داروي استلوييد که دارويي آرام بخش است، تزريق کرده‌اند. اين دونفر، مظنون به استفاده از خشونت، تخلف از وظيفه، اجبار غير قانوني و ضرب و شتم اين فرد هستند.

فردريک فردهلم از اداره بازرسي امور درمان و مراقبت عنوان مي‌کند:« ما موظف هستيم درصورت اطلاع از انجام يک امر خلاف آن را براي رسيدگي قانوني گزارش کنيم. حتي اگر اين خلاف در مورد کسي که از کشور اخراج مي‌شود، باشد.»

اين افراد توسط بخش خدمات و اداري و ترابري اداره امور زندان‌ها از شرکت‌هاي اجاره‌اي خدمات پزشکي به کار گرفته شده بودند. لارس هيکن لار سون مشاور پزشکي اداره امور زندان‌هاي سوئد دراين مورد به بخش خبر راديو سوئد گفته است که تزريق اجباري آرامبخش به پناهجويان هنگام آخراج آنها مجاز نيست و تنها زماني رخ مي دهد که آنها تحت درمان رواني اجباري قرار داشته باشند.

فردريک فردهلم اما مي‌گويد که ميزان جريمه اين افراد به اين بستگي دارد به قضاوت دادگاه و پليس که اين عمل را برخلاف قانون تشخيص بدهند يا نه. او تاکيد مي کند که دادن آرامبخش به پناهجويان هنگام اخراج آن‌ها مجاز نيست.


اضافه کنيم که پرستاري که از او شکايت شده در نامه‌اي در دفاع از خود نوشته است که پيش از اين نيز در برخي از موارد، هنگام بروز شرايط ويژه و دشوار از تزريق آرامبخش به پناهجويان، هنگام اخراج آن‌ها استفاده شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: