کد خبر: ۸۰۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 09
شفا آنلاین>اجتماعی>وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سالهای پیش رو پنج میلیون نفر متقاضی شغل جدید خواهند بود.
به گزارش شفا آنلاین، علی ربیعی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما مسئله اشتغال را پیچیده و فرابخشی دانست و گفت: اشتغال، اجماع و اهتمام ملی می خواهد و بدون آن نمی توانیم برنامه خوبی درباره آن داشته باشیم.

او با بیان اینکه بیش از پنج میلیون نفر در آینده با تأخیر وارد بازار ایران خواهند شد افزود: بسیاری از آنها فارغ التحصیلان دانشگاهها و خانمها هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای اینکه بتوانیم نیروهایی که الان قصد دارند وارد بازار شوند سامان دهیم در سالهای آتی باید سالانه 800 هزار شغل جدید ایجاد کنیم.

ربیعی گفت: سال 93 سیصد هزار نفر را از طریق مؤسسات کاریابی به واحدهای مختلف برای کار معرفی کردیم که یکصد هزار نفرشان شغل پیشنهادی را به دلایل مختلف قبول نکردند.

او به ایجاد 735 هزار و 683 شغل جدید در سال گذشته بر اساس دفترچه های صادر شده تأمین اجتماعی اشاره کرد و افزود: در همین مدت 326 هزار ریزش شغل داشتیم که خالص ایجاد اشتغال بیش از 400 هزار نفر بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: میانگین سن اشتغال به کار از 28 سالگی به 27 سالگی کاهش یافته است.

ربیعی با اذعان به برخی اختلافات بین کارگران و کارفرمایان گفت: وقتی عرضه و تقاضای نیروی کار در شرایط اقتصادی سخت می شود مسلماً به کارگران فشار وارد خواهد شد.

او در عین حال افزود: پارسال با تفاهم از ریزش 237 هزار شغل  جلوگیری کردیم.

ربیعی با تأکید بر سخت بودن شرایط حقوق بازنشستگان گفت: برای بهبود وضعیت معیشتی آنان در طی سه سال اخیر 65 درصد به حقوق بازنشستگان اضافه شده است هر چند که می دانیم این افزایش هم کفاف سختی زندگی آنها را نمی دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با نامناسب دانستن ورودی و خروجی درآمدها و هزینه های صندوق های بازنشستگی گفت: به همین خاطر مبحث صندوقهای بازنشستگی در کنار بحران آب و محیط زیست از جمله اولویتهای برنامه ششم قرار گرفته است.

او همچنین در زمینه پرداخت یارانه ها با اشاره به سابقه اجرای آن افزود: در اجرای این قانون در برخی موارد قانون اجرا نشد و همچنین پایگاههای اطلاعاتی مناسبی هم برای اجرای درست آن موجود نبود.

ربیعی گفت: با ساماندهی 28 پایگاه اطلاعاتی انواع درآمدها، هزینه ها و داراییها، بجز حسابهای بانکی یارانه بگیران را برای شناسایی افراد پردرآمد بررسی کردیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تاکنون دو میلیون و یکصد هزار نفر به صورت قطعی از پرداخت یارانه حذف شده اند که 80 درصد از حذف شدگان هیچ گونه اعتراضی نداشتند.

ربیعی گفت: برای تحقق به مصوبه مجلس شورای اسلامی باید حدود چهار میلیون نفر دیگر از پرداخت یارانه حذف شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین افزود: سازمان تأمین اجتماعی از جمله سازمانهایی است که پرونده بسیار روشنی دارد و شفافیت و پاکدستی در آن بسیار بالاست.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بدهی مان به بیمه تأمین اجتماعی در داروخانه ، پزشکان و بیمارستانهای آنرا تا پایان سال 93 تسویه کرده ایم.
ربیعی افزود: در بیمه سلامت که 85 درصد منابع آن متکی به دولت است تا روز یکشنبه آینده تمام بدهی ها  به بیمارستان ها را تسویه می کنیم.
او گفت: در دو سال گذشته بیش از دو هزار قلم دارو و همچنین بیماران خاص زیر پوشش بیمه ای قرار گرفته اند که این از جمله دستاوردهای دولت است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین برخی آمارها در زمینه کودکان خیابانی و کار را اغراق آمیز دانست و افزود: با استانداری تهران تفاهمنامه ای امضا کرده ایم که تمامی کودکان کار جمع آوری شوند و بهزیستی از آنها نگهداری کند.

ربیعی با اشاره به اینکه در سال 93 یکصد و 75  هزار کودک بازمانده از تحصیل شناسایی شد گفت: این تعداد امسال به 75 هزار نفر کاهش یافته و یکصد هزار نفر از مجموع آنها به تحصیل بازگشته اند.

وی با اشاره به انتشار نامه 4 وزیر به رئیس جمهور درباره بازار سرمایه گفت: پس از انتشار این نامه بعضی  از کاه، کوه  ساختند ، عده ای از توهم اختلاف سخن گفتند و برخی هم تأکید چهار وزیر بر رکود را به عنوان شاخص معرفی کردند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: از این دست نامه ها بارها نوشته شده است اما چرا باید از یک نامه طبیعی برای اینکه دولت به زمین بخورد سوء استفاده شود.

او گفت: کل بورس 5 درصد از کل اقتصاد را تشکیل می دهد و من به خاطر نگرانی از سهام کارگران در بورس این نامه را امضا کردم اگر چه این قدر بداخلاقی را تصور نمی کردم.

ربیعی افزود: این نامه نشانگر رکود مزمن در کل کشور نبوده است و نیست  بلکه سمعطوف به بازار بورس بود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: