کد خبر: ۸۰۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 09
شفا آنلاین>سلامت>مصرف روزانه یک عدد لیمو شیرین در مبتلایان به ناراحتی معده ضروری است.
به گزارش شفا آنلاین،به گفتۀ یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی، مصرف لیموشیرین، بر خلاف تصور عموم، برای مبتلایان به درد و ورم معده، مفید است.

 

دکتر مسعود کیمیاگر افزود: لیمو شیرین اگر برش بخورد و در معرض هوا قرار گیرد، طعم آن تلخ می‌شود که علت اصلی آن، لیمونین و نارنجین موجود در لیمو شیرین است. ترکیب این مواد با اکسیژن هوا موجب تلخی لیمو شیرین می‌شود.

 

وی گفت: در طب سنتی از لیمو شیرین به عنوان میوه‌ای خنک و مفید در رفع التهاب و تشنگی نام برده می‌شود. ویتامین C موجود در لیمو شیرین، ماده‌ای پیشگیری ‌کننده از ابتلا به سرطان است. لیمو شیرین برای مبتلایان به ناراحتی معده مفید است.

 

معمولا توصیه پزشکان به افراد مبتلا به زخم و ورم معده یا سایر بیماری‌های گوارشی، مصرف نکردن هر نوع میوه و سبزی خام است، زیرا به علت افت کارایی معده، این افراد توانایی هضم فیبر موجود در این مواد را ندارند و متعاقب مصرف میوه و سبزی خام، دچار درد معده شدید می‌شوند، اما بررسی‌های مکرر نشان می‌دهد مصرف لیمو شیرین نه تنها برای افراد مبتلا به معده ‌درد مضر نیست، بلکه به ترمیم هر چه سریع ‌تر معده نیز کمک می‌کند و مصرف روزانه یک عدد لیمو شیرین در مبتلایان به ناراحتی معده ضروری است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: