کد خبر: ۸۰۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 08
شفا آنلاین>سلامت>عمده‌ترین دغدغه بیماران سرطانی، درمان‌های پراکنده، ویزیت‌های جزئی و آزمایش‌های پُرهزینه است.
به گزارش شفا آنلاین،کامران باقری لنکرانی وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عمده‌ترین دغدغه بیماران سرطانی را هزینه‌های کمرشکن در درمان‌های پراکنده، ویزیت‌های جزئی و آزمایش های پُرهزینه دانست و گفت: در حال حاضر منطقی‌ترین و به‌ صرفه‌ترین ساختار، ارائه خدمات مشاوره‌ای و درمانی توسط تیمی از پزشکان است که هزینه‌ها را تا حد زیادی سرشکن می‌کند، از سوی دیگر ویزیت‌های سنگین که ناشی از درمان‌های مدیریت نشده هستند را به حداقل کاهش می‌دهد.

دکتر کامران باقری لنکرانی در حاشیه کارگاه آموزش بین المللی آندوسونوگرافی بیان کرد: آنچه امروز در مرکز درمانی «مهر رضوی» در قالب خدمات درمانی تلفیقی و تیمی ارائه می‌شود، می تواند الگویی برای دیگر مراکز درمانی تخصصی در کشورمان باشد تا با تبیین چنین ساختاری، دغدغه‌های هزینه ای بیماران را به حداقل برسانند و در کوتاه ترین زمان ممکن، برنامه درمانی موثری را برای بیمار طراحی کنند و شانس بهبودی را از این طریق افزایش دهند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه تصریح کرد: سرطان را نباید پایان راه دانست، چرا که انبوه گزینه‌های درمانی، امکان توقف این بیماری و بهبود را برای فرد فراهم می کنند و از این جهت باید امیدهای لازم به بیماران مبتلا و خانواده های آن ها منتقل شود.

عضو فرهنگستان علوم پزشکی همچنین بر ضرورت آگاه سازی جامعه از بیماری سرطان و ابعاد آن با هدف پیشگیری تاکید کرد و گفت: سرطان یکی از پرشتاب ترین بیماری‌ها در سال های اخیر بوده و با توجه به این روند پرشتاب به نظر می‌رسد تا 30 سال آینده به اولین علت مرگ و میر در جهان تبدیل شود.

دکتر باقری لنکرانی با بیان اینکه، حمایت و اهتمام به برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی باعث مبادلات علمی و تسریع و جهت‌گیری‌های بهتر علمی می‌شود، بیان کرد: هم اکنون کارگاه بین المللی آموزش اندوسونوگرافی از جمله فعالیت‌های دانشگاهی و پژوهشی است که فضای تبادل علمی را با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی فراهم آورده و این امر جای قدردانی دارد.

وی در پایان درباره دیگر امتیازات این کارگاه گفت: در کارگاه اندوسونوگرافی تقریبا همه‌ی صاحب‌نظران داخلی و خارجی برای تبادل اطلاعات حضور به هم رسانیده و این کنگره از این جهت، پُربار خواهد بود.

این متخصص با اشاره به اهتمام آستان قدس رضوی در بهره گیری از بخشی از منابع وقفی برای توسعه خدمات درمانی در شهر مشهد، عنوان کرد: این اقدام شایسته در خور تقدیر بوده و به نظر می رسد که دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم باید با برقراری تعاملات بیشتر، از این ظرفیت و پتانسیل بهره کافی را ببرد.yjc
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
0
قابل توجه مسولان وزارت بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: