کد خبر: ۸۰۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 08
شفاآنلاین:سلامت>رئیس بیست و هفتمین همایش بین‌المللی کودکان با اشاره به اینکه زنگ خطر شیوع چاقی در کودکان به صدا درآمده است گفت: چاقی زمینه ساز ابتلا به بیماری‌هایی همچون دیابت و مشکلات قلبی است.

به گزارش شفاآنلاین : علی ربانی در بیست و هفتمین همایش بین المللی بیماری‌های کودکان اظهار کرد: در همایش امسال سعی شده است به نیازسنجی کنگره سال گذشته توجه شود. تحقیقات نوین در پزشکی اطفال مسائل بهداشتی کشور با نظارت معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و مسائل جاری طب اطفال از محورهای اصلی این همایش است که مورد توجه ما قرار دارد.

وی افزود: بیماری‌های متابولیک نکته مهمی است که در رابطه با کودکان مغفول مانده در حالی که این بیماری بسیار متنوع بوده و حجیم‌ترین کتاب‌ها را به خود اختصاص داده است.

رئیس بیست و هفتمین همایش بین‌المللی بیماری‌های کودکان عنوان داشت: با توجه به اهمیت تشخیص و غربالگری بیماری‌های متابولیکی مرکز غربالگری و تشخیص بیماری‌های متابولیکی در مرکز طبی کودکان افتتاح می‌شود که این مرکز با داشتن دستگاهی پیشرفته قادر به تشخیص بیماری‌های متابولیکی است.

ربانی با بیان اینکه در حال فراهم آوری امکاناتی هستیم که خط آخر بیماری‌های متابولیک را کنترل کنند افزود: انشاءالله این برنامه‌ها نیز مقدمه‌ای برای شهرهای دیگر جهت کنترل بیماری‌های متابولیکی باشد.

به گفته وی خیرین وngo زیادی هستند که در این زمینه می‌تواند سرمایه گذاری کنند و باید بتوانیم این اقدامات را در یک جهت سو دهیم. بنابراین جاهایی را پیش بینی کنیم که ظرفیت‌ها را پر کند.

رئیس بیست و هفتمین همایش بین‌المللی بیماری‌های کودکان خاطرنشان کرد: منتظر کمک شهرداری‌ها هستیم که زمین را در اختیار ما گذارند تا بتوانیم برنامه‌های لازم در جهت کمک به اطفال را انجام دهیم.

ربانی خاطرنشان کرد: چاقی زمینه‌ساز ابتلا به بیماری‌های دیگر بوده و زنگ خطر شیوع آن در کودکان به صدا درآمده است که در این همایش به موضوع چاقی کودکان و اضافه وزن آن‌ها توجه کرده‌ایم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: