کد خبر: ۸۰۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۳ - ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 07
شفا آنلاین>سلامت>يکي از مشکلات نوزادان به ويژه در فصل تابستان، سوزش و التهاب ناشي از ادرار سوختگي به‌صورت قرمزي و جوش‌هاي قرمز درناحيه‌اي از پاي بچه است که معمولا پوشک مي‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،بنابراين توصيه مي‌شود که پوشک کودک بلافاصله پس از کثيف و يا مرطوب شدن تعويض شود. تعويض به موقع و زود هنگام پوشک سبب تميز و خشک ماندن پوست پاي کودک مي‌شود. همچنين قبل از بستن پوشک از فراورده‌هاي روغني و لوسيون‌هاي چرب استفاده کرده تا از تماس مستقيم ادرار با پوست جلوگيري شود.


 براي استفاده از اين فراورده‌ها معمولا مادر بايد از انگشت استفاده نمايد.«قلم محافظ پاي بچه» شکل جديد و متمايز از اين فراورده‌ها است که براي اولين بار در کشور و شايد بتوان گفت در دنيا تهيه مي‌شود. زيرا اغلب فراورده‌هاي موجود براي اين منظور به صورت پماد يا لوسيون و کرم وجود دارند.

شکل قلمي يا ماتيکي اين فراورده به‌دليل جامد بودن به‌راحتي قابل استفاده بوده و مادر مي‌تواند آنرا بدون استفاده از انگشت و ايجاد آلودگي به پاي بچه بمالد. اين فراورده داراي ترکيبات روغني به‌عنوان لايه محافظ، ويتامين E و اکسيد روي است که از تماس مستقيم آلودگي و رطوبت با پوست جلوگيري مي‌کند و التهاب و سوزش پوست را از بين مي‌برد.

ترکيب اکسيد روي موجود در اين فراورده داراي اثر قابض، ضد التهاب و ضد ميکروبي است که علاوه بر برطرف کردن التهاب و سوزش پوست از رشد ميکروب‌ها جلوگيري مي‌کند. شکل ويژه اين فراورده مانع از انتقال آلودگي از دست مادر خواهد شد و براي استفاده مادر هم مطلوب است.

با توجه به ميزان بالاي اکسيد روي موجود در اين فراورده براي سوختگي‌هاي سطحي و آفتاب سوختگي موثر است و مي‌توان در بخش‌هاي سوختگي از آن استفاده نمود. تهيه اين قلم توسط آقاي دکتر رحيم بحري نجفي، دانشيار دانشکده داروسازي اصفهان، با نام تجارتي «نم‌سار» با پروانه ساخت از سازمان غذا و دارو به بازار عرضه شده است.سپید

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: