کد خبر: ۸۰۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 16
شفا آنلاین>سلامت>سازمان غذا و داروي آمريکا اعلام کرد، اجازه بازاريابي وسيله کمک شنوايي جديدي را صادر کرده که از ليزر ديود و ويبراسيون مستقيم پرده گوش براي تقويت صدا استفاده مي‌کند.
به گزارش شفا آنلاین،ترکيب پالس‌هاي نور ليزر و وسيله‌اي که مناسب فرد سفارش داده مي‌شود تا در تماس مستقيم با پرده گوش قرار مي‌گيرد، به فرد کمک مي‌کند از پرده گوش خود استفاده کند و طيف وسيع‌تري را از فرکانس‌هايي که افراد ناشنوا و کم‌شنوا درک نمي‌کنند، تقويت مي‌کند.

 اين وسيله جديد که
EarLens Contact Hearing Device ناميده مي‌شود، براي بزرگسالاني طراحي شده که که اختلال شنوايي حسي عصبي خفيف تا شديد دارند.

EarLens CHD از دو بخش تشکيل شده است: يک مبدل پرده صماخ (TMT) که بدون نياز به جراحي و به‌طور عمقي درون کانال گوش و روي پرده گوش جايگذاري مي‌شود و قسمت ديگر، يک پردازشگر صدا که پشت گوش قرار مي‌گيرد و به يک ear tip که درون کانال گوش است، متصل مي‌شود. امواج صوتي خارجي که به‌وسيله پردازشگر پشت گوش دريافت مي‌شوند، با سيگنال‌هاي الکترونيکي تبديل شده، به‌صورت ديجيتالي پردازش شده، تقويت مي‌شوند و به ear tip فرستاده مي‌شوند که دربرگيرنده يک ليزر ديود است.

در آنجا، سيگنال‌هاي الکترونيکي صوت تقويت شده به پالس‌هاي نوري تبديل مي‌شوند. پالس‌هاي نور ليزر به گيرنده‌هاي نور که در TMT تابانده شده تا نور دوباره به سيگنال‌هاي الکترونيکي تبديل شده و ويبره‌هاي صوتي مستقيما و با تماس مستقيم به پرده گوش انتقال يابند.
وسيله EarLens CHD متفاوت از وسايل کمک شنوايي با هدايت هواي رايجي است که در بازار وجود دارند. جزء TMT اين وسيله مناسب پرده گوش هر بيمار به‌طور جداگانه ساخته مي‌شود و دربرگيرنده مکانيسم راهبري است که مستقيما پرده گوش را تحريک مي‌کند، به اين ترتيب، صدا به‌طور موثري تقويت مي‌شود.
FDA  


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: