کد خبر: ۸۰۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۶ - ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 16
شفا آنلاین>سلامت>گرچه گاهي نشاندن کودک نوپايي که سر جاي خودش بند نيست، در صندلي کودک در ماشين کار سختي به نظر مي‌رسد، اما استفاده از اين وسيله ايمني مي‌تواند کودکان را از جراحات وخيم در تصادفات محافظت کند.
به گزارش شفا آنلاین،گلوريا دل کاستيلو کارشناس ايمني مسافران کم‌سن در بيمارستان کودکان سين‌سيناتي مي‌گويد: «ما از کارمان با هزاران خانواده در سراسر آمريکا در طول دهه گذشته متوجه شده‌ايم که نصب اين صندلي‌ها مي‌توانند کار سختي باشد. در واقع اين آمار که از هر چهار صندلي کودک، يکي‌شان درست نصب نمي‌شود، هشداردهنده است.»

به گفته دل‌کاستيلو، يکي از برداشت‌هاي نادرست رايج اين است که صندلي‌هاي دست‌دوم هميشه ايمن هستند؛ اما واقعيت اين است که اين صندلي‌ها تاريخ پايان مصرف دارند يا ممکن است در حوادث قبلي آسيب‌ديده باشند، به‌علاوه پلاستيک در طول زمان خراب مي‌شود.

اگر مي‌خواهد از صندلي کودک دست‌دوم استفاده کنيد، تاريخ پايان مصرف آن را که معمولا روي برچسبي روي صندلي و روي کارت ثبت صندلي قرار دارد، چک کنيد. صندلي‌هاي گران‌تر لزوما ايمن‌تر نيستند. همه صندلي بايد استانداردهاي مصوب را داشته باشند. برخي از صندلي‌ها به علت اجزايشان براي مثال پارچه، کفي يا ساير خصوصيات اضافي گران‌تر هستند.

بسياري از افراد فکر مي‌کنند که کودک يک‌ساله را مي‌توان در صندلي‌هاي کودک روبه‌جلو قرار داد، اما آکادمي متخصصان اطفال آمريکا مي‌گويد، کودکان تا پايان دوسالگي يا تا زماني که وزن يا قدشان از ابعاد صندلي بگذرد، بايد در صندلي‌هاي رو به عقب قرار داده شوند.

برخي از والدين اعتقاد دارند که هنگامي‌که اندازه کودکان از ابعاد صندلي کودک يا صندلي بوستر بزرگ‌تر مي‌شود، کودکان را مي‌توان در صندلي جلو نشاند. اما اين باور هم نادرست است و به گفته دل ‌کاستيلو ايمن‌ترين جا براي کودکان کمتر از ?? سال در صندلي عقب ماشين است.

کودکاني با قد کمتر از 44/1 سانتي‌متر بايد در صندلي‌هاي بوستر بنشينند، تا کمربندهاي ايمني بتوانند محافظت مناسب را براي آنان ايجاد کنند. کمربند ايمني که از روي کمر يا گردن کودک- و نه از روي سينه او – بگذرد، ممکن است در هنگام تصادف باعث ايجاد آسيب‌ديدگي شود.

منبع: HealthDay

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: