کد خبر: ۸۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 10
نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شفا آنلاین اعلام کرد:
شفا آنلاین- متخصص بیهوشی وعضوکمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به دلیل مشکلات شرعی موضوع اوتانازی(مرگ خود خواسته بیماران) به این ماجرا ورود پیدا نخواهدکرد.

دکتر عوض حیدرپور در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این خبر اظهارکرد: قواعد اسلامی و شرع مقدس اسلام تاکید دارد که جان دادن و جان گرفتن انسانها تنها در دست خداست. بنابراین به جامعه پزشکی کشورهای مسلمان این اجازه داده نشده که هر کجا هم مطمئن شدند علائم حیاتی بیماری بر نمی گردد دنبال این باشند که به طریقی به ادامه حیات وی خاتمه دهند.

Bildergebnis für ‫دکتر حیدرپور‬‎


وی افزود: با وجود آن که از نظر اقتصادی وهزینه ها ،حفظ بیماران بدحال در بستر بیماری؛ مشکلات زیادی را به برای خانواده بیمار و کشور به همراه دارد اما به دلیل مغایرت موضوع مرگ خودخواسته با شرع مقدس اسلام ،جامعه پزشکی ما نمی تواند این کار را انجام دهد.بنابراین ما با وجود همه هزینه ها و سختی های نگهداری های بیماران باید یا همین روال را ادامه دهیم و اجازه دهیم خداوند جان و حیات را بگیرد.

Bildergebnis für ‫اوتانازی‬‎

متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه اظهارکرد: به دلیل وجود نگاه شرعی و قانونی، مجلس هم به این امر ورود پیدا نمی کند.چراکه تصویب قانون توسط مجلس باید منطبق قانون اساسی باشد و خلاف شرع مبین اسلام نباشد؛حال انکه بدون تردید اوتانازی خلاف شرع مبین اسلام است، بنابراین مجلس نمی تواند قانونی دراین باره تصویب کند؛ از طرفی دیگر برخی خانواده ها هم نمی توانند این امر را به دلیل دلبستگی های شدید به عضو بیمار خانواده بپذیرند.

وی همچنین افزود: البته می دانیم که در مجامع علمی و قانون گذاری ،پژوهش هایی دراین باره انجام شده و مطلع هستیم که میزان برگشت افراد دارای زندگی نباتی به حیات خیلی کم و ضعیف است. یعنی یک در 10 هزار است که امکان دارد یک نفرازهرده هزار نفر بعد از چند سال به زندگی برگردد؛ اما آنچه در شرع مقدس به طور خلاصه احصا شده این است که جان را تنها آن کسی که داده می تواند بگیرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: