کد خبر: ۸۰۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 10
شفا آنلاین>سلامت> نتيجه تحقيقات جديد حاکي از آن است که هر فردي، ترکيب منحصر به فردي را از ميکروب‌ها به هوا ساطع مي‌کند و اين ابر ميکروبيال، به اندازه کافي اختصاصي هست که جايگزين اثر انگشت شده و در شناسايي افراد استفاده شود.
به گزارش شفا آنلاین، اين نتايج براي نخستين بار است که نشان داده افراد ابر ميکروبيال اختصاصي خود را آزاد مي‌کنند.


هزاران ميليارد باکتري درون و روي بدن انسان زندگي مي‌کنند. اين ميکروب‌ها با هم، آنچه را که ميکروبيوم انساني ناميده مي‌شود، آرايش مي‌دهند.

مطالعات قبلي دريافته‌اند که، حداقل 3 منبع در تشکيل ابر باکتريالي که در اطراف ما تشکيل مي‌شود، شرکت دارند: گرد و غبار، انتشار از لباس و انتشار از شخص.

در اين مطالعه، محققان از شرکت کنندگان خواستند در اتاق استريل شده‌اي که از هواي فيلتر شده پر شده بود، به تنهايي بنشينند. به منظور کاهش تعداد ذراتي که از لباس منتشر مي‌شود، به هر شرکت‌کننده‌اي لباس تميز و جديدي داده شد. هر فردي روي يک صندلي چرخدار پلاستيکي نشست که استريل شده بود. به هريک نيز يک لپ‌تاپ استريل شده داده شد تا با دانشمندان بيرون اتاق ارتباط داشته باشد. هر ذره‌اي که از شرکت‌کنندگان ساطع مي‌شد، از داخل اتاق به بيرون فيلتر شده، جمع آوري و از نظر ژنتيکي توالي‌يابي شد. محققان براي شناسايي باکتري‌ها از توالي‌يابي استفاده کردند.

در قسمتي از اين مطالعه، محققان هواي اتاقي را که فرد شرکت کننده حضور داشت با هواي اتاق کناري مقايسه کردند که کسي در آن حضور نداشت. 3 شرکت کننده در اين بخش از آزمايش شرکت داشتند که براي يک جلسه 4 ساعتي و سپس، يک جلسه 2 ساعتي، با يک وقفه در ميان، آنها در اتاق خود حضور يافتند. پس از 2 ساعت، محققان دريافتند که مي‌توانند تشخيص دهند چه فردي در کدام اتاق حضور داشته است. اين کار فقط براساس بررسي باکتري‌هايي ميسر شد که از نمونه‌هاي هوا به دست آمده بودند.

اما محققان يادآور شدند که ترکيب باکتريايي اطراف هر فرد مي‌تواند به سادگي براي تشخيص هر فرد از ديگري استفاده شود، بنابراين، آنها آزمون دومي را پايه‌ريزي کردند تا ببينند چگونه مي‌توانند هر فردي را با استفاده از ابر باکتريال منحصر به فرد وي تشخيص دهند. در اين مرحله، 8 شرکت کننده و براي دو دوره 90 دقيقه‌اي در اتاق نشستند. محققان دريافتند که انواع اصلي باکتري در ابر هر فرد، باکتري‌هاي مرتبط با انسان است، مانند استرپتوکوک که بيشتر روي زبان يافت مي‌شود. همچنين، پروپيوني‌باکتريوم و کورينه‌باکتريوم که هر دوي آنها روي پوست وجود دارند. در زنان شرکت کننده، وجود باکتري‌هاي شايع موجود در واژن هم گزارش شد.


هرچند نتايج اين مطالعه پيشنهاد مي‌کنند که يافته‌ها مي‌توانند در دادگاه هم استناد شوند (مانند اثر انگشت)، محققان متذکر مي‌شوند انجام مطالعات بيشتر لازم است، زيرا الگوهايي که آنها يافته‌اند احتمالا در يک جمعيت گسترده، در فضاي داخلي بزرگتر يا در حضور گرد و غبار، فرق‌هاي جزئي دارند.سپید

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: