کد خبر: ۸۰۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 04
شفا آنلاین>سلامت>یکی از مسائلی که در درمان سرطان مهم است درمان حمایتی است که تسریع در بهبودی و طول عمر بیمار را به دنبال دارد.
به گزارش شفا آنلاین،پروفسور علی گرجی رئیس مرکز مهر رضوی  گفت: در درمان بیماران سرطانی از درمان‌های حمایتی در طول مراحل درمان در مرکز مهر بهره خواهیم برد. 

علی گرجی ادامه داد: روان‌شناسی در سرطان بخشی از درمان‌های حمایتی است که باعث کاهش اضطراب ،تنش، در بیماران می‌شود و از طریق آن می‌توانیم به خانواده‌های بیماران سرطانی آموزش مراقبت از بیماران سرطانی را بدهیم. متاسفانه در کشور تاکنون برنامه‌ مدونی برای روانشناسی سرطان وجود نداشته است که بتوانیم در درمان بیماران سرطانی از آن بهره گیریم ما در مرکز مهر رضوی با استفاده از تجربیات گروه‌هایی که در خارج از کشور در زمینه درمان‌های حمایتی و بویژه روانشناسی سرطان داشتند، استفاده کرده تا بتوانیم در این مرکز از این هفته ساعاتی را برای روانشناسی بیماران و خانواده‌هایشان داشته باشیم. 

گرجی ادامه داد : قطعا وقتی بیماری مبتلا به سرطان است، همه اعضای خانواده وی تلاش می‌کنند از او حمایت کنند اما این حمایت و تلاش باید به گونه‌ای باشد که در نهایت منجر به بهبودی سریع بیماری وی و افزایش طول عمر بیمار شود.

وی گفت: همچنین روانشناسی سرطان می‌تواند از عود مجدد سرطان جلوگیری کند، بعلاوه اینکه این روش روشی کم هزینه تر یا بهتر بگوییم بدون هزینه برای درمان بیماران سرطانی است.

رئیس مرکز مهر رضوی در پایان در خصوص خدماتی که در زمینه روانشناسی سرطان به صورت رایگان ارائه می‌شود، گفت: از جمله خدماتی که در این مرکز در حوزه درمان‌های حمایتی برای بیماران سرطانی و خانواده‌هایشان ارائه می شود، می‌توان روانشناسی سرطان ، هنر درمانی در سرطان و ورزش‌درمانی را نام برد  که از همین هفته به صورت رایگان به خانواده‌های بیماران سرطانی و بیمارانشان خدمت داده می‌شود.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: