کد خبر: ۸۰۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۲ - ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 05
شفا آنلاین>سلامت>رئيس انجمن علمي راينولوژي ايران در خصوص تجهيزات پزشکي و دارو در اين حوزه گفت: «در حوزه راينولوژي، مشکل دارويي چنداني وجود ندارد و داروها در دسترس هستند و اتفاقا بيشتر توليد داخل‌اند.»
به گزارش شفا آنلاین،بيژن نقيب‌زاده در خصوص تفاوت داروهاي داخلي و خارجي نيز اظهار کرد: «برخي از بيماران به دليل فرهنگ جامعه، بيشتر به دنبال داروهاي خارجي هستند.» وي در خصوص تفاوت کيفي داروهاي توليد داخل با داروهاي خارجي، افزود: «شخصا تفاوت چنداني بين داروهاي توليد داخل با خارج نمي‌بينم. هرچند داروهاي خارجي بسته‌بندي شکيل‌تر و تبليغات بهتري دارند.»

نقيب‌زاده در رابطه با تجهيزات پزشکي نيز گفت: «به هر حال همواره تجهيزات پزشکي مورد نياز جامعه پزشکي‌ست و ما تلاش مي‌کنيم از بهترين برندها استفاده کنيم. مشکل اساسي در اين زمينه، وابسته به واردات


بودن آن است.» وي با اشاره به اين موضوع که مجبوريم برخي تجهيزات را به دليل کيفيت بالاي نوع خارجي، وارد کنيم، افزود: «وقتي بحث واردات وجود دارد، حداقل بايد تلاش کنيم بهترين برندها را وارد کنيم.» رئيس انجمن علمي راينولوژي ايران با اشاره به کيفيت پايين اجناس ارزان وارداتي گفت: «خريدن جنس ارزان در بحث تجهيزات پزشکي، هميشه باعث مشکل مي‌شود. يعني کيفيتش پايين و تخريب آن بالاست. ولي در صورت خريدن جنس گران بايد به وجود داشتن خدمات پس از فروش خوب هم توجه کرد.»

نقيب‌زاده در خصوص تفاوت‌هاي ايجاد شده در زمينه تجهيزات پزشکي در زمان پس از برداشته شدن تحريم‌ها نيز گفت: «هميشه به دليل نياز به واردات، وارد کننده هم وجود داشته است. اگر مشکلات و موانع برطرف و کنترل بيشتري روي خريد تجهيزات پزشکي وجود داشته باشد، اين روند تسهيل و اجناس باکيفيت‌تري وارد کشور مي‌شوند.»


لازم به ذکر است پنجمين کنگره بين‌المللي انجمن راينولوژي ايران با حضور جمعي از متخصصان ايراني و خارجي از 22 تا 24 مهر ماه در مرکز همايش‌هاي بين‌المللي رازي برگزار خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: