کد خبر: ۷۹۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۳ - ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 02
شفا آنلاین>اجتماعی>مطالعات پلیس نشان می‌دهد که کنترل نکردن خشم در افراد مهم‌ترین عامل افزایش خشونت و جرم در کشور است.
به گزارش شفا آنلاین،سعید منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی با اعلام این مطلب گفت: شاهد این هستیم که درگیری‌های کوچک، منجر به فوت یکی از طرفین دعوا می‌شود و این مسأله به این دلیل است که فرد نمی‌تواند خشم خود را کنترل کند. او در یک نشست خبری درباره علت افزایش جرایم در کشور گفت: رسیدگی به این مسأله و بررسی دلایل افزایش جرایم در کشور برعهده پلیس نیست، اما با این وجود مرکز مطالعات پلیس این مسأله را مورد بررسی قرار داده و دلایل متعددی برای آن بیان کرده است که مهم‌ترین دلیل، عدم کنترل خشم در افراد است.
سخنگوی نیروی انتظامی گفت: باید به دنبال ایجاد راهکارهایی برای کنترل خشم در بین افراد باشیم و در این مسأله روان‌شناسان و کار‌شناسان باید به میدان بیایند و روش‌های علمی ارایه دهند.

سخنگوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران همچنین از تشکیل کارگروهی برای تشییع قربانیان فاجعه منا در ناجا خبر داد و افزود: این کارگروه متشکل از پلیس‌های فرودگاه‌ها، راهور و انتظامی است و پلیس آمادگی کامل برای تسهیلات لازم جهت تشییع قربانیان یاد شده را دارد.


او در مورد زیارت کربلا در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی تاکید کرد: به هیچ عنوان بدون گذرنامه اجازه خروج به هیچ‌کس داده نمی‌شود؛ البته تسهیلاتی برای اخذ گذرنامه ایجاد شده است و بر این اساس، افراد فرصت را از دست ندهند و بلافاصله گذرنامه‌ها را به‌روز کنند. سخنگوی نیروی انتظامی درباره این‌که آیا پلیس قصد برخورد با فراریان مالیاتی را دارد یا خیر گفت: ما همچنان منتظر تصویب لایحه تشکیل پلیس اقتصادی در مجلس هستیم؛ اما درحال حاضر چنانچه پلیس آگاهی ناجا در معاونت مبارزه با جرایم اقتصادی با موارد فرار مالیاتی و دیگر جرایم اقتصادی روبه‌رو شود، ضمن برخورد با آن، موضوع را به مسئولان اقتصادی نیز منتقل
خواهد کرد.

در این بین ممکن است فراریان مالیاتی نیز باشند که اطلاعات آنان به سازمان‌های مالیاتی داده خواهد شد. او در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون اجرای طرح گشت ارشاد و نتایج مرکز پژوهش‌های مجلس درباره این طرح اظهار کرد: مرکز افکارسنجی ما تحقیقات جامعی را در این خصوص انجام داده و نتایج آن حاکی از آن است که بیش از ٥٠‌درصد از جامعه یا به‌طور دقیق‌تر ٥٣‌درصد از شهروندان تاکید داشتند که لازم است گشت ارشاد باشد. او از مرکز پژوهش‌های مجلس خواست که پژوهشی را درباره لزوم حجاب و عفاف نیز انجام دهد و افزود: نتایجی که اعلام شد برای ما قابل استناد نیست؛ چرا که ما خودمان مرکز افکارسنجی داریم.

منتظرالمهدی درعین حال اضافه کرد: البته در مورد بدحجابی باید تحقیقات ریشه‌ای انجام شود و ببینیم که چه عاملی سبب گرایش جوانان به خودنمایی و عدم رعایت حجاب می‌شود. به نظر من کاهش اعتماد به نفس یکی از مهم‌ترین دلایل است. منتظرالمهدی درباره اعلام نظر یکی از اعضای شورای شهر درباره فروش مواد مخدر توسط دستفروشان مترو و کمک نیروی انتظامی برای جمع‌آوری دستفروشان نیز گفت: ما به این موضوع که مواد مخدر توسط دستفروشان در مترو پخش می‌شود، نرسیده‌ایم ولی اگر این موضوع صحیح باشد قطعا با آن برخورد می‌شود. ضمن این‌که معتقدیم دستفروشی یک معضل اجتماعی است و باید حتما با آن برخورد شود.

منتظرالمهدی درباره افزایش تردد حیوانات خانگی به‌ویژه سگ‌گردانی در معابر و پیاده‌روها نیز گفت: من با افزایش حضور حیوانات در معابر مخالفم. چیزی که آمارها نشان می‌دهد، حکایت از آن دارد که مردم نیز رعایت می‌کنند. در صورت شکایت افراد می‌شود بحث سگ‌گردانی در معابر را پیگیری کرد. جدا از آن در مورد نگهداری از حیوانات خود مردم نیز تذکراتی را اعلام می‌کنند که بسیار راهگشا خواهد بود. او درخصوص حجاب و عفاف و گشت ارشاد نیز گفت: در بحث حجاب و عفاف ۲۶ دستگاه مسئول هستند و نیروی انتظامی آخرین دستگاه است که ماموریت آن اقدامات سلبی است اما نیروی انتظامی برای کاهش هزینه‌ها به اقدامات فرهنگی و حجابی نیز روی آورده است.

در صورتی که اگر سازمان‌های دیگر اقدامات خود را به درستی انجام دهند، دیگر نیازی به اقدامات سلبی نیروی انتظامی نخواهد بود. منتظرالمهدی درباره خرید و فروش علنی مواد مخدر در یکی از پارک‌های منطقه ۱۲ نیز گفت: حساسیت در برابر توزیع مواد مخدر بسیار زیاد است. جدا از این، اقدامات خیلی خوبی درباره برخورد با موادفروشان پارک هرندی انجام شده، ضمن این‌که پلیس به هیچ عنوان قصد پاک کردن صورت مسأله را ندارد و بارها اعلام کرده که حاضر است از تمام توان خود برای مقابله با پدیده شوم اعتیاد استفاده کند.

او با اشاره به این‌که مسئولیت خوابگاه‌های دانشجویی برعهده نیروی انتظامی نیست و از سوی حراست دانشگاه دنبال می‌شود، افزود: هر صنفی که بخواهد فعالیت جدیدی را آغاز کند باید از پلیس اماکن برگه و مجوز داشته باشد. او از تجهیز ۷۰ کلانتری به دوربین‌های کنترلی در طرح مکنا خبر داد و گفت: به‌زودی تمامی کلانتری‌های کشور به دوربین‌های مدارس بسته مجهز می‌شوند.


برچسب ها: خشم ، جرایم ، پلیس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: