کد خبر: ۷۹۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 01
شفاآنلاین :سلامت >اجتماعی >رییس انجمن علوم اعصاب ایران گفت : صرع در ایران شیوع بالایی دارد و بر اساس آمارهای بدست آمده ، 700 هزار نفر در کشور به این بیماری مبتلا هستند.
به گزارش شفاآنلاین ،حسین پاکدامن روز پنج شنبه در حاشیه مراسم رونمایی از داروی 'دپاکین کرونو ' ویژه بیماران مبتلا به صرع،تشنج،میگرن،سکته قلبی ،اختلال دوقطبی وسایربیماری های مشابه گفت: صرع ممکن است برای همه افراد جامعه در سنین مختلف اتفاق افتد، از کودک شیرخوار تا سالمند 90 ساله، این بیماری در نوزادان بر اثر اختلالات متابولیکی، ناهنجاری های عروق مغزی و ضربه های مغزی وارده هنگام تولد بوجود می آید.


پاکدامن با بیان اینکه صرع در افراد مسن بر اثر سکته های مغزی و در افراد میانسال به علت تومورهای مغزی بروز می کند، ادامه داد : وظیفه متخصصان مغز و اعصاب ابتدا یافتن علت و سپس درمان است.

رییس انجمن علوم اعصاب ایران با اشاره به اینکه تعداد مبتلایان مرد و زن به بیماری صرع در کشور تقریبا یکسان است، افزود: بیماران در کشور هیچ مشکلی از نظر دارویی ندارند زیرا داروی صرع تحت پوشش بیمه است و با قیمت پایین می توان آن را تهیه کرد.
وی گفت: در حوزه جراحی مغز برای کنترل حملات تشنجی مانند سایر کشورها نیاز به پیشرفت های بیشتر داریم.


** تصادفات رانندگی عامل افزایش شمار مبتلایان به صرع

پاک دامن با بیان اینکه طی سال های اخیر بر تعداد افراد صرعی افزوده نشده ، گفت: یکی از علل افزایش صرع در ایران نسبت به کشورهای دیگر ضربات ناشی از تصادفات رانندگی است که آمار آن در کشور زیاد است.
وی اضافه کرد: در صورتی که فردی در تصادف رانندگی دچار ضربه مغزی شود، به صرع مقاوم مبتلا خواهد شد.

به گفته رییس انجمن علوم اعصاب ایران، داروی دپاکین کرونو با تایید سازمان غذا و داروی آمریکا برای پیشگیری از سردردهای میگرنی و تشنج های مربوط به صرع بکار می رود.

داروی دپاکین کرونو تحت لیسانس شرکت سانوفی فرانسه است که تمام مواد اولیه آن از این کشور وارد و در ایران تولید و بسته بندی می شود. این دارو که تا پیش از این از فرانسه به کشور وارد می شد از این پس در شرکت عبیدی تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

شرکت عبیدی از 7 سال پیش تاکنون با همکاری شرکت سانوفی فرانسه داروهایی مختلف از جمله داروهای قلبی را تولید کرده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: