کد خبر: ۷۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 01
حریرچی عنوان کرد:
شفاآنلاین:سلامت>بهداشت>معاون وزیر بهداشت گفت: 25 درصد از پرداخت‌های درمانی مردم متعلق به حوزه دندانپزشکی است.
به گزارش شفا آنلاین : ایرج حریرچی در حاشیه بازدید از مراکز درمانی اراک، کمیجان و خنداب در جمع خبرنگاران مهمترین اقدام دولت در حوزه درمان و سلامت در سال جاری را تثبیت دستاوردهای سال گذشته عنوان کرد و گفت: با توجه به گستردگی سطح خدمات رسانی به مردم و افزایش سطح خدمات رسانی در کنار افزایش توقعات مردم نیاز است سیستم آموزشی همگام با توقعات مردم پیش برود.

وی یکی از گام های مهم طرح تحول سلامت را تحول در آموزش عنوان کرد و افزود: نوسازی سیستم آموزشی و توانمندسازی این بخش در دستور کار قرار دارد.

وی ایجاد کلینیک های ویژه و توسعه 2500 تخت آی سی یو را از جمله اقدامات طرح تحول عنوان و بیان کرد: با توجه به اینکه 25 درصد پرداخت درمانی مردم به خدمات دندانپزشکی اخصاص دارد باید کاهش این میزان هزینه مد نظر قرار گیرد و دولت به دنبال کاهش این هزینه هاست.

وی شروع اصلاحات مورد نیاز در بخش دندانپزشکی را فرهنگ سازی و مراقبت از دندان و دهان کودکان برشمرد و گفت: دانش آموزان ابتدایی و بخش قابل توجهی از دانش آموزان متوسطه در راستای این اصلاحات تحت پوشش فلورایدتراپی و مراقبت از دندان نیش قرار می گیرند.

وی شاخص دندان های کشیده و دندان های پوسیده را در جمعیت جوان و افراد میانسال کشور نامطلوب عنوان کرد و گفت: در این راستا خدمات دندانپزشکی سرپایی را پیگیری خواهیم کرد.

  معاون وزیر بهداشت همچنین به همراه رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی از مراکز درمانی شهرستان های اراک، کمیجان و خنداب بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات این واحدهای درمانی قرار گرفت.

حریرچی درجریان بازدید از بیمارستان نیمه کاره خنداب، به نبود بیمارستان مناسب در 5 شهرستان استان اشاره و عنوان کرد: با توجه به نیاز مردم به بیمارستان باید با همکاری مسئولان این مشکل مرتفع شود.

وی در رابطه با بیمارستان خنداب با بیان اینکه این شهرستان علیرغم حجم جمعیتی خود از بیمارستان مناسب برخوردار نیست و مردم شهرستان رنج سفر به مناطق همجوار برای برخورداری از خدمات کامل درمانی را متحمل می‌شوند، گفت: مطالعات و پیگیری‌های لازم درباره این بیمارستان باید انجام شود و امید است با پیگیری فرماندار خنداب و نماینده خنداب، کمیجان و اراک در مجلس شورای اسلامی این بیمارستان هرچه زودتر تکمیل شود.

وی با اشاره به پیشرفت 85 درصدی این بیمارستان 20 تختخوابی گفت: باید با تامین تجهیزات در یک فاصله زمانی معقول شاهد افتتاح این بیمارستان باشیم.

دکتر حسن طاهر احمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این بازدید ضمن اشاره به شروع ساخت بیمارستان 2500 متر مربعی خنداب از حدود 6 سال قبل ادامه داد: بخش‌های اداری، درمانگاه، رادیولوژی، اتاق عمل و زنان و زایمان برای این بیمارستان در نظر گرفته شده است.

وی مشکل این بیمارستان را نبود تجهیزات، تکمیل نبودن تاسیسات و انشعابات عنوان کرد و گفت: با توجه به نیاز مردم خنداب به این بیمارستان به عنوان تنها بیمارستان خنداب خواستار مساعدت در تکمیل پروژه و تامین حدود 2 میلیارد تومان بودجه مورد نیاز جهت تکمیل آن هستیم.

وی در خصوص بیمارستان امام علی(ع) کمیجان نیز گفت: این بیمارستان 36 تخت مصوب، 20 تخت فعال و 4 تخت دیالیز فعال دارد و در نیمه اول سال جاری 26 درصد اشغال تخت در این بیمارستان صورت گرفته است.

وی مشکل بیمارستان کمیجان را نبود اتاق عمل عنوان کرد و خواستار توجه و همکاری در خصوص راه اندازی اتاق عمل در این بیمارستان شد.

  محمدحسن آصفری نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز هدف از این بازدید معاون وزیر و مسئولان استان از درمانگاه‌ها و بیمارستان های اراک، جاورسیان، خنداب، کمیجان و ساروق را بررسی مشکلات و کمبودهای واحدهای درمانی برشمرد و گفت: با توجه به اینکه بحث بهداشت و درمان مردم از اهمیت بالایی برخوردار است تلاش می کنیم کمبودها را در این حوزه به حداقل برسانیم.

وی پیگیری و همکاری همه مسئولان و مساعدت دولت در تخصیص بودجه جهت تامین کیفیت مطلوب واحدهای درمانی را امری ضروری تلقی و بیان کرد: امید است با کمک مسئولان، بیمارستان خنداب تجهیز شده و اتاق عمل بیمارستان کمیجان راه اندازی شده و بیمارستان ولیعصر تکمیل شود.

وی همچنین خواستار کمک به رفع مشکلات واحدهای درمانی ساروق و جاورسیان شد.

دکتر جمالیان رئیس بیمارستان ولی عصر(عج) اراک نیز در بازدید معاون وزیر بهداشت از این بیمارستان، ضریب اشغال تخت در این بیمارستان را در شهریورماه جاری 92 درصد عنوان کرد و گفت: 6 بخش از این بیمارستان در طرح تحول نظام سلامت بازسازی شده است.

وی ضمن اشاره به 290 تخت مصوب و 320 تخت فعال در این بیمارستان و 17 درصد پیشرفت فیزیکی ساختمان جدید بیمارستان یاد شده گفت: جهت تکمیل آن 120 میلیارد تومان بودجه نیاز است که در رابطه با تامین آن نیازمند همکاری مسئولان هستیم.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: