تاریخ انتشار: ۰۳:۲۰ - ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 08
شفا آنلاین>سلامت>دانشمندان ایتالیائی برای نخستین بار موفق به ترکیب پروبیوتیک ها با نوعی شمشیر ماهی شده اند که در نتیجه آن محصولات شیلاتی دارای پروبیوتیک وارد برنامه غذائی انسان خواهد شد . این موضوع سبب افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن انسان می شود .
به گزارش شفا آنلاین،پژوهشگران موسسه تولیدات علوم غذائی Institute of Food Science Production که از زیر مجموعه های شورای ملی پژوهش های ایتالیا National Research Council محسوب شده و به اختصار با عبارت (ISPA-CNR) شناخته می شود ؛ موفق به تولید نوعی استیک ماهی پروبیوتیک شده اند . این استیک های های از نوعی شمشیر ماهی swordfish تهیه می شود .

به گفته پژوهشگران ، پروبایوتیک ها در حقیقت نقطه مقابل آنتی بیوتیک ها محسوب شده و با پرورش و تغذیه اسید لاکتیک در سیستم گوارش انسان سبب نیرومند تر شدن سیستم ایمنی بدن می شوند .

در این تحقیقات ، پژوهشگران موفق به ایزوله کردن خصوصیات ویژه لاکتوباسیلوس پاراکاسی  Lactobacillus paracasei کردند که گونه ای بسیار سودمند از باکتری های اسید لاکتیک محسوب می شود . این باکتری به صورت طبیعی در برخی محصولات لبنی ،  گیاهان ، سیستم گوارش  انسان و بعضی حیوانات مشاهده می شود . بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه ، پژوهشگران موسسه تولیدات علوم غذائی ایتالیا برای نخستین بار موفق به ترکیب این ماده با محصولات دریائی شده و در نتیجه نوعی فیله ماعی دارای پروبیوتیک به دست آمده است .

نتایج تحقیقات انجام شده در این زمینه و آزمایش های تغذیه ای نشان می دهد که خوردن این ماهی های پروبیوتیک ، سبب افزایش سریع کلنی های تشکیل شده از باکتری های مفید در سیستم گوارشی انسان شده و در نتیجه میزان سلامت عمومی بدن ، سیستم گوارش و سیستم ایمنی انسان بالا تر خواهد رفت .