کد خبر: ۷۹۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۳ - ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - 2015October 03
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>پروفسور عليرضا يلدا را به عنوان پدر بيماري عفوني ايران مي شناسند، او از اساتيد پيشکسوت اين رشته و از بارزترين چهره ها در عرصه اخلاق حرفه اي در جامعه پزشکان است.

به گزارش شفا آنلاین،او از پايه گذاران طب عفوني در ايران است ودکتر محرز را مي توان از اولين گره‌هاي دستياري اين رشته در دانشگاه علوم پزشکي تهران دانست.

دکتر يلدا در خصوص ويژگي هاي بارز مينو محرزمي گويد: «از ابتدا جزو دانشجويان خوب و فعال بخش ما بودند، آن زمان بخش عفوني فقط، دوتا دستيار داشت وبا وجودي که حجم کار خيلي سنگين بود، اما دکتر محرز با پشتکار و سخت کوشي تا صبح در بخش کار مي‌کرد، اهل فرار از کار نبود و هميشه با علاقه و عشق کار مي کرد و هميشه دانشجوي قابل قبولي بود. بعدها هم که وارد بحث ايدز شد، يک تنه در مقابل جو حاکم و سختي‌هايي که مربوط به طرح ايدز در جامعه بود، ايستاد.

آن زمان کسي جرات نداشت درباره اين بيماري و راه‌هاي ابتلا به آن حرفي بزند اما ايشان قد علم کرد و با شجاعت و سخت کوشي اين بحث را در جامعه جا انداخت و الان من خيلي خوشحالم که مي بينم که در بيشتر بيمارستان هاي کشور پزشکان روي اين بيماري حساس شدند. همين مرکز تحقيقات ايدز که به همت ايشان راه‌اندازي شده از اثرات ماندگار تلاش هاي ايشان است.»

عليرضا يلدا

پدر طب عفوني ايران

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: