کد خبر: ۷۹۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 29
شفا آنلاین>سلامت>تعدادی از مراکز بدون مجوز به تولید آبلیموهای صنعتی بدون رعایت قوانین اقدام کرده‌اند.
به گزارش شفا آنلاین،سهیل اسکندری معاون فنی اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی  در خصوص تخلف برخی از کارخانه‌های تولید صنعتی آبلیمو بیان کرد: بعضی از واحدهای تولید قوانین مربوط به تولید سالم آبلیمو را رعایت نمی‌کنند و از اسید یا رنگ‌های غیر مجاز در خط تولید خود استفاده می‌کنند. 

وی ادامه داد: دکتر دیناروند هم به دلیل این که گزارشات نشان می‌دهد محصول با کیفیت تولید و عرضه می‌شود مطرح کرده است که آبلیموها وضعیت خوبی ندارند. 

اسکندری با اشاره به مراکزی که به صورت غیر معتبر و بدون مجوز اقدام به تولید آبلیمو می‌کنند، عنوان کرد: متاسفانه برخی از واحدها بدون مجوز به تولید آبلیمو اقدام می‌کنند که همین موضوع سبب بی‌اعتمادی مردم به این محصول شده است‌.
 
وی ضمن بیان اینکه تمام محصولات اعم از آب آشامیدنی‌، شیر ، فرآورده‌های گوشتی و . . . مورد بررسی‌های منظم قرار می‌گیرند، اظهار کرد: از تمامی محصولات نمونه برداری‌های منظم می‌شود و ما صرفا منتظر رسیدن شکایات مردم نیستیم زیرا تمام نظارت‌ها و بررسی‌ها در راستای طرح تشدید نظارت و پایش در سطح عرضه صورت می‌گیرد. 

معاون فنی اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی خاطر نشان کرد: تمام ارزیابی ها برای پایش محصولات در سطح عرضه است که بسیار مورد تاکید قرار گرفته است. 

صبح امروز نیز رسول دیناروند در یازدهمین گردهمایی مدیران آزمایشگاه های کنترل غذا و دارو به این بررسی‌ها اشاره کرد و گفت: نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که این قبیل آبلیموهای صنعتی وضعیت خوبی ندارند. yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: