کد خبر: ۷۹۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 29
شفاآنلاین:طب سنتی>معاون طب سنتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: مزاج شناسی باید در درمان بیماری ها مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش شفا آنلاین : دکتر محمود خدادوست روز سه شنبه در چهارمین همایش چهار روزه طلای سبز، افزود: افراد با بیماری های یکسان به دلیل داشتن مزاج های مختلف، پاسخ درمانی متفاوتی از غذا و غذا داروها دریافت می کنند و با شناخت رژیم غذایی بیماران، می توان پاسخ های درمانی مناسب تری از آنان دریافت کرد.
وی گفت: بسیاری از غذاهای ما غذا دارو به شمار می آیند؛ به آن معنا که هم نقش غذا و هم نقش دارو را ایفا می کنند و می توانند تغییراتی در بدن و کیفیت چهارگانه آن ایجاد کنند.
خدادوست، گفت: به طور مثال فردی با خوردن شیر ممکن است دچار سردی شود اما اگر همین شیر همراه عسل یا زنجبیل مصرف شود در خوردن آن مشکلی نخواهد داشت.
معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، تاکید کرد: دانستن این ظرفیت ها در تغذیه می تواند در امور سلامت و درمانی مورد استفاده قرار گیرد.
این مقام مسوول در وزارت بهداشت گفت: پاسخ های انحصاری هر کسی نسبت به غذا مطرح است که البته حکمای طب سنتی این تفاوت ها را با بیان مزاج ها می دانستند و گفته بودند؛ همچنین به تعداد انسان ها، مزاج وجود دارد و هر فردی بر اساس تفاوت های تیپی و ژنتیکی، خصوصیات منحصر به فردی دارد که این موضوع در مساله داروها نیز مطرح است.
وی اضافه کرد: با فرض اینکه غذایی سالم و ایمن باشد در همه افراد، یک پاسخ یکسان ایجاد نمی کند به طور مثال واکنش بدن افراد نسبت به خوردن غذاهای سرد مانند خیار یا غذاهای گرم متفاوت است.
خدادوست ادامه داد : برخی غذاها نیز غذای مطلق هستند که با خوردن آن هیچ تفاوتی در کیفیت بدن ایجاد نمی شود که می توان به طور مثال به نان اشاره کرد.
چهارمین همایش طلای سبز که امروز در سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی آغاز به کار کرد به مدت چهار روز به کار خود ادامه می دهد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: