کد خبر: ۷۹۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 28
شفا آنلاین>سلامت>دبیر اجرایی دومین کنگره فناوری‌های نوین آزمایشگاهی از عدم انجام یک‌سوم آزمایشات در کشور توسط بیمارستان‌ها و مراکز دولتی ابراز تاسف کرد و گفت: تجهیزات آزمایشگاهی میانی نیز در مراکز دولتی به خوبی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

وی در توضیح این مسئله عنوان کرد: البته در زمینه تجهیزات با تکنولوژی‌های میانی، بخش‌ها و آزمایشگاه‌های دولتی قوی عمل کردند ولی از این تجهیزات خوب استفاده نمی‌کنند و به نوعی آزمایشگاه‌ها تبدیل به گورستان این تجهیزات می‌شود.

دبیر اجرایی دومین کنگره فناوری‌های نوین آزمایشگاهی همچنین توضیح داد: در زمینه دستگاه‌های آزمایشگاهی گران قیمت نیز بخش‌های دولتی نمی‌توانند برای خرید آن به‌دلیل کمبود اعتبارات ورود کنند و این بخش از جمله حوزه‌هایی به حساب می‌آید که 30 درصد آزمایشات هایتک را بخش‌های خصوصی انجام می‌دهند و آزمایشگاه‌های دولتی فاقد چنین تکنولوژی‌هایی هستند.

* ترمیم تمام بافت‌های بدن با سلول‌های بنیادی

در ادامه این نشست خبری ماندانا محی‌الدین در توضیح پنل سلول‌های بنیادین در دومین کنگره فناوری‌های نوین آزمایشگاهی توضیح داد: سلول‌های بنیادی امروزه در جوامع مختلف بسیار شناخته شده است زیرا توانایی بالایی دارد از جمله اینکه می‌توان تمام ارگان‌های بدن را با بهره‌گیری از دانش سلول‌های بنیادین تولید کرد. براین اساس ترمیم همه بافت‌های بدن امکان‌پذیر است و از مهم‌ترین دانش‌ها در درمان‌های آینده به حساب می‌آید. 

* موج بیماری‌های کلیوی در پیش است

در ادامه نشست خبری دومین کنگره فناوری‌های نوین آزمایشگاهی محمدحسن جوانبخت نیز درباره جزئیات یکی از پنل‌های این کنگره عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که در این کنگره به آن می‌پردازیم، بیماری‌های کلیوی است که بار مالی زیادی را در بردارد؛ به‌طوری که انتظار می‌رود در آینده با موج بسیار زیادی از بیماری کلیوی مواجه شویم.

جوانبخت تصریح کرد: برای جلوگیری از بیماری کلیوی باید چاقی و دیابت را کنترل کنیم که خوشبختانه تشخیص زودرس این بیماری‌ها با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین آزمایشگاهی امکانپذیر است.تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: