کد خبر: ۷۹۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 28
شفاآنلاین:حوادث پزشکی>یک پزشک متخصص مغز و اعصاب و یک رادیولوژیست به خاطر عدم تشخیص توده مغزی در تصویر MRI که در نهایت منجر به فوت بیمار می‌شود به ترتیب به پرداخت یک و دو درصد از دیه کامل محکوم شدند.
به گزارش شفا آنلاین : زنی 65 ساله به دنبال فلج شدن عضلات صورتش به پزشک مغز و اعصاب مراجعه می‌کند و پزشک برای او تصویربرداری مغزی یا در اصطلاح پزشکی، MRI می‌نویسد تا پس از آن در خصوص معالجه بیمار تصمیم‌گیری کند.

بر اساس این گزارش، پس از اینکه بیمار MRI را انجام می‌دهد، پزشک رادیولوژیست توده مغزی را در تصویرگرفته شده مشاهده نمی‌کند و پزشک مغز و اعصاب نیز متوجه توده مغزی در تصویر گرفته شده نمی‌شود و در نهایت چند جلسه فیزیوتراپی برای زن 65 ساله تجویز می‌کند.

بعد از گذشت چند ماه، توده مغزی بزرگ شده و در صورت بیمار نمایان می‌شود که مجدداً پزشک دستور گرفتن MRI می‌دهد. در MRI جدید، پزشک توده مغزی را مشاهده کرده و به سرعت دستور به بستری شدن بیمار می‌دهد اما وقتی بیمار در بیمارتسان بستری می‌شود، پزشکان دیگر می‌گویند که تودع مغزی در تصویر اولیه قابل مشاهده بوده و اکنون با توجه به بزرگی توده، امکان شیمی درمانی و عمل جراحی وجود ندارد و بیمار فوت می‌کند.

پس از فوت بیمار، خانواده او از پزشکان مربوطه (پزشک متخصص مغز و اعصاب و رادیولوژیست) شکایت کرده و کمیسیون پزشکی، پزشک متخصص مغز و اعصاب را به دلیل عدم تشخیص صحیح به یک درصد و رادیولوژیست را به دو درصد دیه کامل محکوم می‌کند.تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: