کد خبر: ۷۹۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 26
شفا آنلاین>سلامت>بی‌حسی موضعی یک روش خوب و کم خطر نسبت به بیهوشی است.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمدحسن عبداللهی متخصص بیهوشی و درد  در خصوص انواع بیهوشی گفت: یک بیهوشی عمومی داریم که کل بدن و سیستم مغز را از کار می‌اندازد و بیمار احساس درد، حرکت و هوشیاری ندارد و یک بی‌حسی از کمر به پایین و دیگری بی‌حسی موضعی است که فقط یک قسمت مشخص مثل دست یا پا و یا گردن را بی‌حس می‌کنیم. شرایط اورژانسی و انتخابی برای بیماران متفاوت است.

وی ادامه داد: ولی بیماری نیست که نتوانیم درد و بیماری او را برطرف کنیم لذا اگر خطراتی برای او به همراه داشته باشد از روش‌های ایمن‌تری استفاده می‌کنیم.بی‌حسی موضعی یک روش خوب و کم خطر نسبت به بیهوشی است.

وی در مورد عوارض بیهوشی عنوان کرد: بستگی به وضعیت بیمار ممکن است بیهوشی عوارض گوناگونی داشته باشد مثلاًًًَ زمانی که بیمار مشکلات قلبی و ریوی و کلیوی داشته باشد ممکن است عوارض مرتبط با همان بیماری برای فرد رخ دهد ولی ممکن است در فردی که مشکلی نداشته باشد به دلیل حساسیت به دارو‌های بیهوشی، آسیب‌ و شکستن دندان‌ها در زمان لوله‌گذاری و آسیبی که به ناحیه دهان و دندان وارد می‌شود و یا مسائلی مثل ایست قلبی مشکلاتی رخ دهد.

عبدالهی در خصوص کنگره بین‌المللی بیهوشی و درد عنوان کرد: در کنگره بین‌المللی بیهوشی و درد تمام انجمن‌های بیهوشی(انجمن بیهوشی قلب، درد، بیهوشی عمومی) با هم همراه شدند و دوازدهمین کنگره بیهوشی و درد را برگزار کردند که در این کنگره یکسری مباحث علمی است که توسط سخنرانان مطرح می‌شود و یکسری مباحث تحقیقاتی پژوهشی و مقالات است که به صورت پوستر درآمده است که این مباحث در زمینه‌های پزشکی و پیراپزشکی است.yjc
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دكتر احمدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
0
0
عبدالهي عزيز،،اين فرمايشات متين،، ولي درد ما پزشكان بيهوشي را با اين اجحاف درامدي نسبت به ساير پزشكان هم دوره اي را كي پاسخ مي دهد ، بنده پس از ٢٠سال از تخصص هنوز اجاره نشينم و در كلنيكهاي مختلف بيماران كانديد اعمال زيبايي را تقريبا مفتي و با استرس زياد بخاطر امكانات كم مراكز جراحي محدود بيهوش مي كنم و از ترس اخراج توسط جراحان كه ظاهرا ولي نعمت ما هستند مجبوريم از اينگونه بيماران كانديد اعمال زيبايي پول ناچيزي بگيريم و از دستمزدمان نيز مبلغي را به جراحان باج بدهية تا بيرونمان نكنند!! لعنت به اين تبعيض!
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: