کد خبر: ۷۸۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 24
شفا آنلاین>اجتماعی> اولین نمایشگاه جهیزیه آسان ایرانی برای اولین بار در محل نمایشگاه لوازم خانگی با هدف حمایت از تولید کنندگان داخلی و ارایه کالای با کیفیت به بازار با قیمت های مناسب از 10 تا 20 درصد زیر قیمت بازار و با تسهیلات 4 تا 10 میلیون تومانی که درصورت توافق وزارت صنعت ،معدن و تجارت با بانکها وارد مراحل اجرایی می شود آغاز به کار کرد .

به گزارش شفا آنلاین، محمد طحان پور رئیس اتحادیه لوازم خانگی در آئین افتتاحیه این نمایشگاه در محل مصلی تهران اظهار کرد: به منظور تشویق ازدواج آسان طرح جهیزیه آسان با ارایه چند سبد کالایی که تسهیلات 4 تا 10 میلیون تومانی دریافت می کند از امروز و برای اولین بار آغاز به کار کرده است که زوج های جوان می توانند سبدی از این کالاها را دریافت کنند .

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در خصوص این طرح ادامه داد : در صورت توافق وزارت صنعت ،معدن و تجارت با بانکها این طرح وارد مراحل اجرایی می شود و تمامی کالاهای عرضه شده در این طرح کالاهای برند داخلی با کیفیت برتر هستند .

رئیس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به مشکل نقدینگی به عنوان مهمترین چالش کارخانجات عنوان کرد:60 برند داخلی و خارجی در نمایشگاه جهیزیه ایرانی ،مبلمان ،لوستر و فرش دستباف ،لوازم خانگی و آشپزخانه شرکت کرده اند که 40 درصد آنها خارجی و 60 درصد ایرانی هستند .

طحان پور با بیان اینکه مشکل کنونی صنعت لوازم خانگی تعدد کارخانجات است ، بیان کرد: تنها آن بخش از تولید کنندگان داخلی در نمایشگاه حضور دارند که کالای کیفی و خدمات پس از فروش مناسب دارند .

در ادامه علیرضا محجوب نماینده مجلس و رئیس خانه کارگر بااشاره به طرح اهدای 100 هزار بن خرید برای استفاده از تخفیف 5 تا 30 درصدی از محصولات این نمایشگاه اظهار کرد: استقبال از نمایشگاه در طی روزهای برگزاری آن مشخص خواهد شد و اگرچه برای عده ای ممکن است این تخفیف قابل توجه نباشد اما برای اقشار کم درآمد و جامعه کارگری موثرخواهد بود .

ضربه به تولید داخلی با تولیدات زیرپله ای


همچین شکری عضو کمیسیون صنایع مجلس نیز در این مراسم با اشاره به واردات گسترده برخی از لوازم خانگی اظهار کرد: بازار از برخی کالاها اشباع شده اما باز هم واردات بی رویه در آن کالاها صورت می گیرد .


وی با اشاره به تولیدات زیرپله ای برخی کالاها با کیفیت پائین اظهارکرد: حضور این تولید کنندگان ضربه بزرگی به تولید کنندگان داخلی زده است و کالاهایی چون خمیردندان ،گوشی موبایل ،یخچال و لوازم خانگی خرد را عرضه می کنند .


شکری یکی از دلایل حضور این کالاها را ضعف نظارتی دانست و افزود: مجلس و دولت باید به این اتحادیه ها کمک کنند .
وی تاکید کرد: تنها راه کنترل قاچاق در کشور جلوگیری از ایجاد مافیای واردات است و 25 میلیارد دلار واردات به معنای بودجه ای معادل دو برابر اعتبارات عمرانی کشور است .پانا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: