کد خبر: ۷۸۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 23
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دوران دانش آموزی را دورانی مهم و با ارزش خواند و گفت: شخصیت افرد در این دوران مهم شکل می گیرد و دانش آموزان باید مراقب غذای جسم و روح خود باشند.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مدارس آغاز سال تحصیلی 94 در دبیرستان فردوسی مشهد، سخنانش را با بیان شعری از شاعر پرآوازه ایرانی حکیم ابوالقاسم فردوسی "توانا بود هر که دانا بود، ز دانش دل پیر برنا بود" آغاز کرد و از حضور دوباره پس از چند دهه در دبیرستان محل تحصیلش ابراز خرسندی کرد.

 وی با اشاره به آیه کریمه " هل یستوی الذین یعلمون و الذین لایعلمون" تفاوت زیادی است بین کسی که می داند و آنکه نمی داند، اظهار کرد: کسی که می داند توانا است و اندوختن دانش هم سن و سال نمی شناسد بلکه پیر هم با اندوختن دانش، دلش برنا و جوان است.

 هاشمی گفت: در دین مبین اسلام نیز توصیه های فراوانی به کسب و اندوختن علم و دانش شده و شما دانش آموزان خوشحال باشید از اینکه در خانواده هایی متولد شده اید که به دانش اهمیت می دهند.

 وزیر بهداشت مهمترین مشکل بشر امروز را جهل و نادانی دانست و تاکید کرد: دانایی به معنای انبار شدن دانش های گوناگون در ذهن نیست بلکه به معنی تشخیص راه درست و صحیح برای خدمت به بشریت است.

 وی با بیان اینکه در طول تاریخ نیز جهل همواره مشکلی بزرگ بوده است به واقعه عرفه اشاره کرد و گفت: امام علی (ع) نیز برای برپایی حکومت اسلامی و مبارزه با جهل و نادانی، حج را نیمه کاره رها و مکه را ترک کرد. آنچه امروز هم به نام داعش و القاعده و طالبان ظهور کرده چیزی جز جهل نیست.

وزیر بهداشت دوران دانش آموزی را دورانی مهم و با ارزش توصیف کرد که شخصیت فرد در همین دوران شکل می گیرد و گفت: در این دوران باید به تغذیه و غذای روح و روان خود توجه ویژه ای داشته باشید زیرا همانطور که در پیام وزیر محترم آموزش و پرورش برگرفته از کلام امام بزرگوار آمده، هم سعادت و هم شقاوت افراد در این دوران شکل می گیرد.

هاشمی با اشاره به دسترسی دانش آموزان به ابزارهای تکنولوژی تاکید کرد: مراقبت باشید که سرگرم شدن به این وسایل و ابزارها شما را از وظیفه اصلی تان که درس خواندن است باز ندارد، زیرا مدرنیزه شدن اگر با آگاهی و استفاده هوشمندانه نباشد می تواند مخاطراتی برای آدمی به همراه داشته باشد.

 وی با بیان اینکه ما به شهدای گرانقدر مدیون هستیم، خطاب به دانش آموزان افزود: به یاد داشته باشید که آینده کشور جز از طریق مجهز شدن به علم و دانش و فناوری، پشتیبان هم بودن و رعایت عتدال و پرهیز از تندروی و کندروی ساخته نمی شود و معلمان نقش پررنگی در این مهم دارند.

 وزیر بهداشت دولت یازدهم که در جمع دانش آموزان دبیرستان فردوسی مشهد که زمانی در این دبیرستان درس می خواند، سخن می گفت از یکی از معلمان دوره تحصیلش به نیکی یاد کرد و گفت: دبیرستان فردوسی معلمان خوب فراوانی داشت.آقای بازرگانی معلم ادبیات ما یکی از این معلمان عزیز بود. این معلم علاوه بر اینکه با بیانی ساده و شیوا تدریس می کرد اما عملش برتر از دانشش بود

 دکتر هاشمی ادامه داد: آقای بازرگانی، آن زمان دفتری را از خیریه گرفته بود که بعد از ظهرهای جمعه دانش آموزان را به بیمارستان مسلولین و معلولین می برد و به نحوی هم برنامه ریزی کرده بود که دانش آموزان دعای سمات را رو به قبله با صوت خوش این معلم می شنیدند.

 وی با اشاره به حضور بنی هاشم نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی در مراسم امروز گفت: این نماینده یادگار همان معلم است که به ما ادبیات درس می داد.

 وزیر بهداشت در پایان سالی پرنشاط، با انگیزه و ثمر بخش برای دانش آموزان آرزو کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: