کد خبر: ۷۸۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 23
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص اعصاب و روان گفت: عدم خواب به موقع و کافی منجر به بروز سردردهای مزمن خصوصا میگرن خواهد شد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر سیدحسن فیروزآبادی، متخصص اعصاب و روان در خصوص بدخوابی گفت: یکی از علت‌های بدخوابی در شب، نامناسب بودن وضعیت خواب و بیداری است که رویه زندگی غلط افراد این گونه برنامه‌ریزی شده است که تا دیروقت بیدار می‌مانند و برای جبران آن فردای آن روز تا ظهر می‌خوابند که این خود عاملی برای بیدار ماندن در طول شب خواهد بود.

این متخصص اعصاب و روان، مصرف خودسرانه قرص‌ها و داروهای خواب‌آور را امری اشتباه تلقی و عنوان کرد: در صورتی که این قرص‌ها بدون تجویز پزشک مصرف شوند خطرناک بوده و به علت اعتیادآور بودن ممکن است عوارضی را برای شخص به وجود بیاورد.

وی افزود: برخی از بیماری‌های اعصاب و روان ریشه در بدخوابی دارند و توصیه می‌شود این افراد نسبت به بهداشت کار خود اهمیت بیشتری قائل شوند.

این متخصص اعصاب و روان با بیان اینکه خواب یک تکنیک درمانی است، تصریح کرد: نور اتاق خواب نیز در پیدایش بدخوابی مؤثر است به همین خاطر اتاق خواب نباید به مقدار زیادی نورانی باشد.

این عضو بسیج جامعه پزشکی گفت: بی‌خوابی باعث می‌شود فرد دچار بیماری روانی شود که این حالت برای مغز بسیار مخرب است به علاوه بی‌خوابی یا کم‌خوابی با سردردهای مختلف رابطه مستقیم دارد که بیماری میگرن جزء این سردردها طبقه‌بندی می‌شود.yjc

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: