کد خبر: ۷۸۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 23
شفا آنلاین>سلامت>دانشمندان هندی با بررسی مدارک پزشکی افراد مبتلا به سرطان در هشت ایالت شمالی این کشور ، به وجود ارتباط مستقیم بین مصرف دخانیات و ابتلا به انواع سرطان پی بردند . این تحقیقات همچنان ادامه دارد .
به گزارش شفا آنلاین،به نظر می رسد که دولت ها و مقامات تصمیم گیرنده در زمینه مصرف دخانیات ، سرانجام شواهدی مستند در مورد تاثیرات مستقیم مصرف دخانیات بر ابتلا به سرطان در دست دارند .

پژوهش های جدید انجام شده توسط دکتر پرادیپ کائور Prabhdeep Kaur از دانشمندان سرشناس هندی و از اعضای شورای تحقیقات پزشکی این کشور  Indian Council of Medical Research (ICMR) ، نشان دهنده وجود ارتباط مستقیم بین ابتلا به سرطان و مصرف دخانیات است .

وی در این زمینه اعلام کرد : " مصرف دخانیات و تنباکو ، دلیل اصلی ابتلا به سرطن است و ما در مطالعات انجام شده خود در جمعیت ساکنان شمال هندوستان دریافتیم که مهمترین مساله منجر به ابتلا به سرطان های منتهی به مرگ در بین مردم ، استعمال دخانیات است . "

در این پژوهش ها ، دکتر کائور و همکاران وی در شورای تحقیقات پزشکی هندوستان ، اطلاعات بیماران مبتلا به سرطان را در هشت ایالت این کشور پر جمعیت مورد بررسی قرار داده و به جستجوی دلایل ابتلا و گسترش سرطان در بین افراد پرداختند . لازم به توضیح است که قرار است این تحقیقات در سایر ایالت ها نیز انجام شده و به این ترتیب تصویری دقیق تر  از تاثیرات مواد دخانی بر سلامت انسان و به ویزه بروز انواع سرطان ها در اختیار دانشمندان قرار خواهد گرفت .

شایان ذکر است که طی روزهای گذشته دکتر کائور و پنج تن از پزوهشگران ارشد این پروژه ، با برگزاری یک کارگاه تخصصی ویژه چهار روزه در مرکز ملی برنامه ریزی جهت پیشگیری و کنترل سرطان ، دیابت ، بیماری های قلبی و سکته  National Programme for Prevention and Control of Cancer, Diabetes, Cardiovascular Disease and Stroke (NPCDCS) به ارائه نتایج تحقیقات خود و دستاوردهای این حوزه پرداختند .

بر اساس اعلام رسمی این تیم تحقیقاتی ، نتایج دقیق تر این مطالعات پس از بررسی کامل تر تاثیر دخانیات بر روند ابتلا به سرطان در سایر ایالت های هندوستان ، به طور رسمی منتشر خواهد شد .سینا پرس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: