کد خبر: ۷۸۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 23
شفاآنلاین :سلامت >جامعه پزشکی >"بر اساس آمارهای جهانی، 15 تا 20 درصد زایمان ها به صورت سزارین انجام می شود این در حالی است که در برخی از مناطق کشور شاهد 80 تا 90 درصد زایمان ها به صورت سزارین هستیم."
به گزارش خبرنگار شفاآنلاین،دکتر سید سجاد رضوی روز چهارشنبه در حاشیه دوازدهمین همایش بین المللی بیهوشی در جمع خبرنگاران اظهارداشت:به طور میانگین 50 درصد زایمان ها در کشور به صورت سزارین انجام می شود.

مدیرکل نظارت و بازرسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت یکی از راهکارهای کاهش آمار سزارین در کشور را آموزش زایمان های بی درد عنوان کرد.
رضوی ادامه داد:این موضوع به زمان نیاز دارد و مردم باید اطمینان پیدا کنند زایمان بی درد خطراتی را در پی نخواهد داشت؛ ضمن اینکه انجام زایمان بدون درد باید با حضور پزشک متخصص انجام شود.

** حساسیت برای تایید نسخه ها در داروخانه 13 آبان

مدیرکل نظارت و بازرسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رابطه با اخباری مبنی بر ازدحام بیش از حد مراجعین به داروخانه 13 آبان نیز اظهارداشت: این داروخانه از ساعت هفت تا 19 فعالیت می کند اما مراجعین نباید در ساعات اوج شلوغی به این داروخانه مراجعه کنند چون معطل می شوند.
مدیرگروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: نمایندگان بیمه های مختلف از ساعت 7 تا 17 در داروخانه 13 آبان حاضر هستند و آماده تایید نسخه بیماران هستند.

وی با اشاره به خاص بودن داروهای ارایه شده در این داروخانه گفت: ما چاره ای نداریم که تمام حساسیت ها را برای تایید نسخه های دارویی انجام دهیم زیرا در غیر این صورت ممکن است افراد متخلف، داروها را از این داروخانه بگیرند و با قیمت آزاد، بیرون داروخانه به نیازمندان بفروشند.


رضوی در ادامه با اعلام این که ارایه داروها به بیماران اصلی از اهداف داروخانه است ، گفت: اگر این حساسیت ها را انجام ندهیم با قاچاق دارو مواجه می شویم.
دوازدهمین کنگره بین المللی بیهوشی، مراقبت های ویژه و درد که امروز در پژوهشگاه نیرو آغاز به کار کرد تا سه روز به کار خود ادامه می دهد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: