کد خبر: ۷۸۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 22
شفا آنلاین>سلامت>خواب نیمروزی در حدود 20 دقیقه اثرات مثبت فراوانی را برای خود به ارمغان خواهد آورد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر سیدرضا مهدوی در خصوص اثرات مثبت خواب نیمروزی بر سلامت جسم و روح انسان گفت: زمان و میزان خواب نیمروزی که فرد در برنامه خود قرار می‌دهد تعیین کننده اثرات مثبت و منفی این نوع از خواب بر سلامت روح و جسم فرد خواهد بود.

وی تصریح کرد: خواب حدود ساعت 13 الی 15 بعدازظهر اثرات مثبتی همچون آرامش روح، کاهش میزان خستگی و افزایش سطح هوشیاری خواهد داشت که معنای مشخصی از یک خواب نیمروزی مناسب است.

این روان‌پزشک با بیان این که خواب نیمروزی مناسب حافظه طولانی مدت را بهبود می‌بخشد، افزود: این بازه زمانی خواب زمان پاسخگویی فرد را به موقعیت‌های متفاوت سرعت می‌بخشد همچنین خلق و خو را بهتر و شادتر کرده و در نتیجه کارایی فرد را افزایش خواهد داد.

مهدوی پیرامون طول مدت خواب نیمروزی تصریح کرد: طول مدت زمان مناسب برای خواب نیمروزی در حدود 20 دقیقه است که زمان مناسبی است اما در صورتی که این مدت به 2 الی 3 ساعت افزایش یابد در این صورت اثر معکوس خواهد داشت.

وی ادامه داد: در صورتی که خواب نیمروزی چند ساعته باشد فرد وارد فاز عمیق خواب شده و بیداری پس از آن کسالت، بدخلقی، حواس‌پرتی و اختلال در خواب شبانه را برای فرد در پی خواهد داشت. 

این متخصص خاطرنشان کرد: افرادی که در کار خود دارای مشغله‌های ذهنی هستند باید برای افزایش تمرکز و کاهش فشارهای ذهنی خواب نیم‌روزی را در برنامه روز از خود جای بدهند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: