کد خبر: ۷۸۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۰ - ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 27
شفا آنلاین>سلامت> تعداد افرادي که در دنيا با انواع دردهاي آرتريتي زندگي مي‌کنند، رو به افزايش است.

به گزارش شفا آنلاین،حال نتايج يک مطالعه پيشنهاد مي‌کند، يوگا ممکن است علايم بيماراني را که همزمان از دو فرم شايع اين دردها اوستئوآرتريت و آرتريت در رنج هستند، روماتوئيد، تسکين دهد. نتايج اين مطالعه در Journal of Rheumatology به چاپ رسيده است.همانطور که يوگا به کاهش اضطراب و استرس کمک مي‌کند، مزاياي بي‌شماري براي سلامت بدن هم دارد.

در مطالعات قبلي مشخص شده انجام فقط يک حرکت يوگا، به مدت 90 ثانيه در روز، مي‌تواند انحناي ستون فقرات را در افراد مبتلا به اسکوليوز بهبود دهد. مطالعه ديگري هم نشان داده انجام يوگا مي‌تواند به بهبود کيفيت زندگي بيماران مبتلا به سرطان پستان کمک کند.

امروزه يوگا به‌طور روزافزوني به يکي از درمان‌هاي مکمل بسياري از بيماري‌ها تبديل شده که درمان بيماران مبتلا به آرتريت هم سهم عمده‌اي دارد.

در حالي که هنوز درمان قطعي براي آرتريت وجود ندارد، فعاليت فيزيکي به عنوان يکي از بهترين راه‌ها براي کاهش علايم در نظر گرفته مي‌شود.

اما متاسفانه حدود 90 درصد اين بيماران توصيه‌ها را ناديده مي‌گيرند، شايد به دليل درد و سفتي که در اين بيماري وجود دارد و اينکه بيماران مطمئن نيستند چه فرمي از فعاليت فيزيکي براي آنها مفيد است. در اين مطالعه مشخص شده، يوگا ممکن است براي بيماران مبتلا به آرتريت بسيار مناسب باشد، زيرا ترکيبي است از فعاليت فيزيکي و مديريت استرس و تکنيک‌هاي آرام‌بخش.

محققان آمريکايي و کانادايي، براي اثبات اين فرضيه، 75 بزرگسال کم‌تحرک 18 سال و بالاتر را که مبتلا به اوستئوآرتريت زانو يا آرتريت روماتوئيد بودند، وارد مطالعه کردند. سپس، به‌طور تصادفي به دو گروه تقسيم شدند. يک گروه، دو بار در هفته، به مدت 60 دقيقه، جلسات يوگاي Hatha را در طول 8 هفته دنبال کردند. در کنار آن، جلسه تمرين در منزل هم، يک بار در هفته داشتند.

گروه ديگر، در ليست انتظار ماندند! در نهايت مشخص شد، يوگا، اما با مکانيسم ناشناخته، باعث بهبود دردهاي آرتريتي بيماران شده است. نکته مهم آنکه، يوگا گزينه قابل قبول و ايمني براي اين دسته از بيماران است.

محققان در اين مطالعه متذکر مي‌شوند: «شرکت‌کنندگاني که در جلسات يوگا حضور داشتند، 20 درصد بهبود در درد، سطح انرژي و خلق خود گزارش کردند. همچنين 20 درصد پيشرفت در عملکرد فيزيکي، مانند توانايي انجام کارهاي منزل و کار خود را يافتند. آنچه مهم است آنکه، اين پيشرفت‌‌ها تا 9 ماه بعد هم براي بيمار باقي ماند.» بيماران از اينکه سرعت راه‌رفتن آنها بيشترشده بود، هيجان‌زده بودند.

دانشمندان در پايان نتيجه‌گيري و توصيه مي‌کنند: «بيماران مبتلا به آرتريت که به دنبال يوگا هستند، در ابتدا با پزشک خود مشورت کنند و مفصل درگير خود را مشخص کرده و اينکه چگونه تمرينات يوگا تعديل شوند تا مطمئن باشند که يوگا برايشان ايمن است.

سپس مربي‌اي را انتخاب کنند که در اين زمينه کاملا آگاه بوده و محدوديت‌هاي کار را مي‌شناسد. در ابتدا با تمرين‌هاي ملايم آغاز کنند و سپس براساس توانايي و تحمل بدن، سطح تمرين‌ها افزايش يابد.»Medical News Today

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: